مقایسه دیزل ژنراتور با ژنراتور گازی، کدام بهتر است؟

مقایسه دیزل ژنراتور با ژنراتور گازی

اگر شما قصد خرید ژنراتور گازی یا دیزل را دارید باید به عوامل دیگری نیز توجه کنید. این عوامل شامل هزینه های واحد، انتشار گازهای گلخانه ای، کاربردشان و البته منابع سوخت است. هر دو ژنراتورها مزایای منحصر به فردی دارند، بنابراین بررسی جنبه های کلیدی هر کدام به تعیین اینکه کدام نوع ژنراتور برای شما مناسب است، کمک می کند. مقایسه دیزل ژنراتور با ژنراتور گازی یکی از دغدغه های اصلی هر مشتری می باشد.

وقتی صحبت از دیزل های ژنراتور وسط می‌ آید، همه یاد موتورهای دیزلی با صدای بلند و مخرب می افتند که حتی هزینه های گران قیمتی را روی دست مشتریان می گذارند، اما این طرز تفکر قدیمی شده است. در حال حاضر، هر دو ژنراتورها جزئی از راه های تولید برق هستند که می توانند از صنایع مختلف در سراسر جهان پشتیبانی کنند. با این مقاله همراه باشید تا این ژنراتور‌ها را مقایسه کنیم و این که کدامیک از آن‌ها بهتر می باشد؟

آشنایی با “ژنراتور گازی”

ژنراتورهای گازی نسبت به سوخت های فسیلی برای محیط زیست بهتر هستند. از آن جایی که کاربران به دنبال ژنراتورهایی می گردند که کم صدا باشند، انتخاب ژنراتور گازی هوشمندانه است. به همین دلیل ژنراتور گازی هزینه های کمتری نیز دارند که به عبارتی جزء مقرون به صرفه ترین ژنراتورها به حساب می آیند.یکی از موارد مقایسه دیزل ژنراتور با ژنراتور گازی همین موضوع میباشد.

متاسفانه ژنراتورهای گازی طول عمر کمی دارند. همچنین لازم نیست که نگران منبع تغذیه باشید؛ چون منبع تغذیه آن‌ها به راحتی قابل دسترس هستند. کاربرد ژنراتورهای گازی در مصارف شهری است و بهترین انتخاب هستند تا بتوانند برق را تامین کنند.

موارد استفاده از ژنراتور گازی

موارد استفاده از ژنراتور گازی

ژنراتورهای گازی در مواردی استفاده می شود که کمبود برق وجود داشته باشد.معمولا در نیروگاه های بزرگ از آن‌ها استفاده می کنند. در زیر مکان هایی که وجود ژنراتور گازی الزامی است را می بینید:

  • فرودگاه ها
  • فروشگاه ها
  • مخابرات
  • رستوران ها
  • مکان های اداری
  • سدسازی
  • هتل ها
  • راه سازی ها
  • ویلا
  • منازل مسکونی
  • ساختمان های تجاری
  • صنایع معدن
  • کارخانه ها
  • بیمارستان ها

مزایا و معایب استفاده از ژنراتور گازی

در حال حاضر انتخاب سوخت، مهمترین عامل قیمت است. با افزایش مداوم تقاضا و کاهش پیوسته عرضه، انتخاب سوخت تقریباً در همه زمینه‌ها به بحث برانگیزترین موضوع تبدیل شده است. نکته کلیدی یافتن سوختی است که مقرون به صرفه و دارای انرژی کارآمد باشد. از این نظر، دیزل ژنراتورها امتیاز بالایی دارند. در حالی که آنها در مقایسه با ژنراتورهای گاز طبیعی جایگزین بسیار گرانتری هستند. به همین دلیل استفاده از ژنراتور گازی منطقی تر است.

یک ژنراتور گاز برای تولید برق به خط گاز متصل می شود. هنگامی که یک ژنراتور گاز به درستی کار می کند، هوا و بنزین را به کاربراتور تزریق و آن‌ها را فشرده  می کند. سپس جرقه ای را که ایجاد می کند در نهایت روتور دستگاه را می چرخاند و جریان الکتریکی تولید می شود و در آخر تجهیزات شما تغدیه می شوند. اگر قصد خرید ژنراتور گازی را دارید بد نیست در ادامه با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

مزیت ژنراتور گازی

ژنراتورهای گازی به دلیل مقرون به صرفه و قابل حمل بودن شهرت دارند. از آنجا که آنها با گاز کار می کنند، مصرف سوخت هزینه کمتری دارد؛ این ژنراتورها به دلیل کوچک بودن برای حمل و نقل راحت تر هستند. ژنراتورهای گازی کارآمد خوبی دارد و معمولاً برای کاربردهای کوتاه مدت مانند قطع برق استفاده می شوند.

معایب ژنراتور گازی

معایب ژنراتورهای گازی عبارتند از:

  • قطعاتی مانند کاربراتور ممکن است خراب شوند نیاز دارند تا تعویض شوند.
  • در مدت زمان کوتاهی نیاز به سوخت دارند.
  • اگر از بنزین استفاده کنید، طول عمر کمتری پیدا می کنند.

دیزل ژنراتور

کارایی دیزل ژنراتور بدین گونه است که ابتدا هوا را فشرده می کند و سپس سوخت دیزل را به داخل محفظه های آن تزریق می کند تا بتواند گرما تولید کند. این کار باعث احتراق سوخت می شود. همچنین احتراق به ژنراتور نیرو می دهد و جریان الکتریکی ایجاد می کند. دیزل های ژنراتور محکم، قابل اعتماد و در صورت نگهداری صحیح، طول عمر بالایی دارد.

 دیزل اشتعال کمتری دارد، بنابراین استفاده از آن به عنوان منبع سوخت ایمن تر توصیه می شود. دیزل های ژنراتور اندازه های مختلفی دارند. برای مکان های کوچک مانند منازل مسکونی در اندازه های کوچک و قابل حمل ساخته می شوند و برای مکان های بزرگ مانند نیروگاه‌ها در اندازه بزرگتری ساخته می شوند.

موارد استفاده از دیزل ژنراتور

موارد استفاده دیزل ژنراتور

  • خط های انتقال گاز
  • پروژه های ساخت و ساز عمرانی
  • استخراج معادن
  • صنایع کشتیرانی
  • صنایع نفت و گاز

مزایای دیزل ژنراتور

یکی از مزایای بزرگ نصب دیزل ژنراتور، اطمینان از منبع تغذیه ثابت است. در موسساتی مانند بیمارستان‌ها نقش مهمی دارند؛ زیرا اکثر ماشین های مورد استفاده نیاز به برق ثابت دارند و یک قطعی برق می تواند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ باشد. در مقایسه با ژنراتورهای گازی، دیزل ژنراتور به دلایل زیر بسیار کارآمدتر است:

  • موتورهای دیزلی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، نسخه‌های بسیار بهبود یافته‌ای از مدل‌های قبلی هستند. مدل های قدیمی بسیار پر سروصدا بودند و به همین دلیل در نسخه های بهبود یافته تا حد زیادی این مشکل حل شده است.
  • موتورهای دیزلی بسیار محکم تر و قابل اعتمادتر هستند.
  • موتورهای دیزلی نیازی به داشتن سیم یا شمع ندارند. همین امر باعث می شود تا هزینه های اضافی کاهش پیدا کند.
  • طول عمر بالایی نسبت به موتورهای گازی دارند.
  • دیزل ژنراتورها نسبت به سایر منابع سوخت کمتر قابل اشتعال هستند و در قسمت ایمنی نیز امتیاز بالایی دارند. علاوه بر این، عدم وجود شمع خطر آتش سوزی را از بین می برد.

معایب دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور نسبت به سایر انواع دیزل ها، هزینه بیشتر و گرانتری دارد؛ ولی به دلیل هزینه تعمیر پایین می تواند سرمایه گذاری اولیه شما را جبران کنند. همیشه موضوع سروصدا یکی از دغدغه های اصلی دیزل های ژنراتور بوده است. خوشبختانه در مدل های امروزی، به گونه ای طراحی شده اند که این حجم از صدا کاهش پیدا کند. با این حال باید مکان مناسبی برای دیزل ژنراتور داشته باشید. چون آن‌ها به هر حال صدا دارند و در صورتی که مزاحمتی برای ساکنین به وجود بیاورد، می توانند به راحتی از شما شکایت کنند.

یکی دیگر از عیب های دیزل ژنراتور، بزرگ و حجیم بودنشان است. همچنین اکثر قطعات آن سنگین هستند. بنابراین برخلاف ژنراتورهای گازی، قابل حمل نیستند. از آن جایی که دیزل‌ها از گازوئیل به عنوان منبع تغذیه استفاده می کنند، می تواند اثرات جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد کند.

تفاوت دیزل ژنراتور و ژنراتور گازی

دیزل ژنراتور: این ژنراتورها فقط هوا را فشرده می کنند و به دستگاه اجازه می دهند سوخت کمتری مصرف کند و کارایی بیشتری داشته باشد. در نتیجه، سیستم‌ های تولید سوخت دیزلی با همان مقدار سوختی که ژنراتورهای گاز طبیعی استفاده می نمایند، مدت زمان بیشتری کار می‌کنند و برق بدون وقفه را ارائه می‌ دهند. دیزل‌ها نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند و قطعات آن دیر به دیر تعویض می شود.

دیزل گازی: یکی از بزرگترین مزایای گاز طبیعی اتصال به یک شبکه ثابت و قابل اعتماد است که هزینه کمتری نسبت به قیمت سوخت دیزل دارد. در مقابل، شما باید دیزلی را تهیه و ذخیره کنید که به راحتی در دسترس نیستند.با دانستن این تفاوت‌ها به مقایسه دیزل ژنراتور با ژنراتور گازی میپردازید و میتوانید انتخاب مناسب خود را داشته باشید.

 

برای خرید و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

ژنراتور گازی بهتر است یا دیزل ژنراتور؟

جواب دادن به این سوال که کدامیک از ژنراتورها بهتر هستند، باید ابتدا نگاهی به نیاز خودتان بیندازید. همچنین ببینید که می خواهید از آن ها برای کجا استفاده کنید. اگر به دنبال هزینه کمتر و دسترسی راحت تر به گاز طبیعی باشید انتخاب ژنراتور گازی وسوسه انگیز است.همچنین با مقایسه دیزل ژنراتور با ژنراتور گازی که پیش تر انجام شد میتوانید انتخاب بهتری نسبت به نیاز خود داشته باشید.

اگر فقط گهگاه از ژنراتور خود استفاده می کنید و ماموریت مهمی ندارید، انتخاب ژنراتور گازی می تواند کاملاً راه درستی باشد، اما اگر به ژنراتور خود نیاز دارید یا به سادگی نمی توانید بدون برق بمانید، پس دیزل ژنراتور همچنان برتری دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت ژنراتورهای دیزلی و گازی با ما تماس بگیرید.

همچنین میتوانید از طریق راه های ارتباطی درج شده برای خرید ژنراتور و دیزل ژنراتور از شرکت پیشرو موتور پارسیان دیزل اقدام نمایید و از مشاوره قبل از خرید با کارشناسان فروش ما بهره مند شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول

  • ژنراتور گازی چیست؟

ژنراتورهای گازی نسبت به سوخت های فسیلی برای محیط زیست بهتر هستند. از آن جایی که کاربران به دنبال ژنراتورهایی می گردند که کم صدا باشند، انتخاب ژنراتور گازی هوشمندانه است.

  • دیزل ژنراتور چیست و برای خرید آن از طریقی میتوانیم اقدام نماییم؟

کارایی دیزل ژنراتور بدین گونه است که ابتدا هوا را فشرده می کند و سپس سوخت دیزل را به داخل محفظه های آن تزریق می کند تا بتواند گرما تولید کند. این کار باعث احتراق سوخت می شود.برای خرید دیزل ژنراتور با کارشناسان فروش ما با شماره 33940444-021 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و استعلام قیمت