آشنایی با ژنراتور دیزلی بی صدا

ژنراتور دیزلی بی صدا قرمز

دیزل ژنراتور با نام موتور برق نیز شناخته شده که با این وسیله معمولا در مواقع اضطراری برق تولید می ‌شود.معمولا دیزل‌ های ژنراتور در شرایطی استفاده می ‌گردند که شبکه برقی وجود نداشته باشد. گاهی نیز فعالیت‌ های همانند تهیه برق اضافی نیز با ژنراتور صورت می ‌پذیرد .دیزل‌ های ژنراتور معمولا در ظرفیت ‌های مختلف می باشند که بسته به نوع نیاز در اداره ها و کارخانجات مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

معمولا دیزل‌ های ژنراتور بی صدا شامل اجزایی همانند موتورهای دیزلی ،شاسی دیزل ژنراتور و تانک سوخت روزانه، ژنراتور و حفاظت و کنترل یا تابلو برق اصلی می باشند. دیزل ‌‌های ژنراتور به دو نوع کم صدا یا بی صدا تقسیم می شوند.

امروزه ما به کمک ژنراتورهای دیزلی برای تامین برق احتیاج داریم. در بین انواع انرژی­ ها، نیروی دیزل به عنوان منبعی پایدار و قابل اطمینان توصیف می­ شود. بدین ترتیب، این نوع ژنراتور برای تولید برق مورد استفاده قرار می ­گیرد. ژنراتور دیزلی استمفورد ساخت انگلیس از نظر کیفیت و قیمت مشهور است. کارکردن با ژنراتور دیزلی ساخت انگلیس و نگهداری از آن­ ها آسان است. با توجه به طراحی بی نقص، دستگاه بسیار کارآمد است.

این دستگاه تاکنون به طور گسترده ­ای در شرکت ­های تجاری و ساختمانی، سازمان­ های بازرگانی و اجتماعی، دستگاه­ های روشنایی و غیره استفاده شده است. صادقانه بگویم، دستگاه قادر به حل تمام مشکلات الکتریکی شما است.ژنراتورهای دیزلی با ظرفیت­ های مختلف متناسب با نیازهای مختلف طراحی شده ­اند. مشتریان در هنگام خرید ژنراتور دیزلی، باید به قیمت، صلاحیت شرکت تولیدکننده و موارد دیگر توجه کنند.

به دلیل تقاضای زیاد، تولید کنندگان طیف کاملی از ژنراتورهای دیزلی را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف فراهم می­ کنند. تولید برق از این طریق هزینه کمتری دارد و بنابراین ژنراتور دیزلی در بسیاری از خانواده­ ها به منبع تغذیه مطلق تبدیل شده است. با توجه به روشهای مختلف تقسیم­ بندی، ژنراتورهای دیزلی را می توان به انواع مختلفی تقسیم کرد. به عنوان مثال، دستگاه را می­ توان بر اساس سطح قدرت به انواع سرعت بالا و سرعت پایین تقسیم کرد. همچنین بر اساس سیستم خنک ­کننده، ماشین آلات به انواع خنک شده با هوا و خنک شده با مایع تفکیک می­ شوند.

وقتی نوبت به حمل و نقل می ­رسد، تجهیزات به انواع ثابت و قابل حمل طبقه­ بندی می ­شوند. در سال گذشته، ژنراتور دیزلی استمفورد به بیش از 80 کشور و منطقه صادر شده است. عملکرد عالی آن باعث شهرت زیادی در بین مشتریان شده است. شرکت پیشرو موتور پارسیان در تلاش است تا عملکرد ماشین آلات خود را بهبود بخشیده و خدمات بهتری را از در ایران به مشتریان خود ارائه دهند.

ژنراتور دیزلی بی صدا چیست؟
معرفی ژنراتور دیزلی بی صدا

ژنراتور دیزلی بی­ صدا چیست؟

در عصر حاضر، ژنراتورهای دیزلی پا به بازارها و زندگی روزمره ما گذاشته­ اند و در صورت قطع ناگهانی برق، می­ تواند برق تولید کنند. از این ژنراتورها اغلب در مکان­ های عمومی و سایر مکان­ ها استفاده می­ شود. این دستگاه ­ها به آخرین فناوری مجهز شده­ اند. از این دستگاه ­ها می­توان در خانه نیز استفاده کرد.

در کنار ژنراتور دیزلی، انرژی خورشیدی به عنوان راه حلی برای پاسخ به نیاز ما انسان­ ها به انرژی در نظر گرفته می­ شود به طوری که در اواسط یک روز، میزان انرژی که در هر ساعت و در هر متر مربع از سلول خورشیدی تولید می­ شود در حدود 1000 وات است. امروزه، تبدیل موثر تمام انرژی خورشید توسط سلول­ های خورشیدی به برق قابل استفاده، موضوعی چالش برانگیز است. به هر حال می­تـوان گفت که داشتـن سلول­ های خورشیدی مزیت ­های زیادی دارد.

اگر با اتومبیل خود مسافت­ های طولانی را طی می­ کنید و از ژنراتور دیزلی استفاده می­ کنید دیگر نگران تامین انرژی نباشید. البته ژنراتورهای دیزلی در مارک­ ها و انواع مختلفی تولید می­ شوند. خروجی دستگاه، ولتاژ و فرکانس تولیدی همگی بر اساس مقررات استاندارد است. موتور و دینام نیز از اجزای بسیار مهم دستگاه به شمار می ­آیند. ژنراتورهای بسیار بی ­صدا دیزلی مجهز به دستگاه ایمنی موتور دیزل هستند.شاید برایتان پیش آمده باشد که در مواردی برای انجام کار، دسترسی به برق ندارید؛ در همچین مواردی استفاده از ژنراتور یا موتور برق توصیه می شود.

هنگامی که صدای تولید شده توسط ژنراتورها بسیار آزار دهنـده است و باعث آسیب به گوش و سردرد می شود. در چنین شرایطی نیز ژنراتور دیزلی بی صدا چاره ساز این مشکل خواهد شد. یک محرک اصلی در ژنراتور برق، با استفاده از سوخت گازوئیلی به خوبی می تواند تولید برق کند.

انواع ژنراتور دیزلی بی صدا به شکل تک فاز و سه فاز، صنعتی و فروشگاهی در بازار موجود می باشند و شما می توانید بسته به نیاز و استفاده خود آن ها را انتخاب کنید.یکی از تفاوت های بارز موتور برق با ژنراتور دیزلی بی صدا ، ابعاد قابل ملاحظه آن می باشد. این نوع ژنراتور ها در ابعاد کوچکتری عرضه می شوند. کاهش صدا در این دستگاه ها نیز بر محبوبیت آن افـزوده است.

 

مزایای استفاده از ژنراتور های دیزلی بی صدا

ژنراتور دیزلی بی صدا مزایای زیادی جهت استفاده و بکار گیری دارد که در ادامه به شما معرفی می کنیم:

سهولت در نگهداری و تعمیر: ژنراتور های دیزلی به دلیل کیفیت و مقاومت عالی، به مراقبت کمتری نیاز دارند. به زودی خراب نمی شود و تمامی قطعات آن در بازار موجود است و می توانید به راحتی آن را تعمیر کنید. سختی و مقاومت بالای ژنراتور دیزلی باعث افزایش ماندگاری این دستگاه نیز شده است.

سوخت بهینه: برای راه اندازی دستگاه ژنراتور دیزلی بی صدا می توانید از سوخت های کم قیمت مثل بنزین یا گازوئیل استفاده کنید. علاوه بر آن در هنگام کار با دستگاه متوجه خواهید شد که سوخت کمی می سوزاند و کاملا بهینه عمل می کند.
یکی دیگر از مزایای ژنراتورهای اینورتر اتلاف سوخت کمتری داشته و بازدهی بیشتری را دارا می ‌باشند.

نگهداری ژنراتورهای اینورتر از دیگر ژنراتور‌ها سهل تر است. دائما نیاز نیست که خطوط سوخت یا کاربراتور عوض گردد و حتی نیاز به آب بندی نمودن دائمی نیست .

دستگاه دیزل ژنراتور اینورتر به آسانی توسط یک نفر قابل حمل می ‌باشد چون حجم آن کم و سبک می باشد علاوه بر آن ژنراتورهایی که اینورتر دارند باعث افزایش عمر باطری میگردند. شما حتی می‌ توانید 2 دستگاه دیزل ژنراتور دارای اینورتر را جایگزین یک دیزل ژنراتور با سرو صدای زیاد نمایید.

 

راه های کاهش صدای ژنراتور دیزلی

روش اول: دیزل‌های ژنراتور برق را  داخل محفظه های فلزی که باعث کاهش و حداقلی صدای موتور برق دیزلی می‌ گردد قرار می ‌دهند.

روش دوم: دستگاه را داخل اتاقک مخصوص  قرار می دهند که سبب کاهش صدای دیزل می گردد. فقط باید طوری در این اتاقک مخصوص قـرار داده شـود که راه جریان هوا برای تنفس موتور برق یا همان دیزل ژنراتور وجود داشتـه باشد.

انواع ژنراتور سایلنت
انواع ژنراتور سایلنت

معرفی انواع ژنراتور های بی صدا یا کم صدا

برای اینکه بتوانیم بین موتور برق بی صدا یا کم صدا یک تفاوت ایجاد کنیم باید به کلمه کنوپی آشنایی کامل داشته باشیم. کانوپی که به آن Canopy  نیز می گویند یک محفظه برای جلوگیری از انتشار صداهای ناهنجار دستگاه است. در موتور برق هایی که ما شاهد بی صدایی یا کم صدایی هستیم ، از این محفظه ها که به آن سایلنسر هم می گویند، استفاده می شود.

در مکان های عمومی، یا محیط های باز از کانوپی استفاده نمی کنند اما در مکان هایی مثل بیمارستان ها که آلودگی صوتی باعث آزار دیگران شـده، بکار گیری سایلنسر کاری ضروری است.

بر این اساس ژنراتور دیزلی را به دو نوع کانوپی دار و بدون کانوپی تقسیم می کنند. کامینز و یاماها دو برند معروف تجاری دارای محفظه سایلنسر یا کانوپی  هستند.ژنراتور های اینورتر از نمونه های عادی، با سر و صدای کمتری تولید شـده است یعنی برایشان از صدا خفه کن‌ های خاص استفاده شـده است.

 

برتری‌های ژنراتور دیزلی بی‌صدا

دیزل ژنراتورهای بی‌صدا نسبت به مدل‌های سنتی از چند سو برتری دارند.

  • کاهش آلودگی صوتی: در مکان‌های مسکونی، سایت‌های ساخت‌وساز یا مکان‌های برگزاری رویداد، یک ژنراتور بی‌صدا اختلال صوتی را برای افراد حاضر به کمترین می‌رساند. این می‌تواند برای حفظ رابطه خوب با همسایگان، اطمینان از رعایت مقررات مربوط به سر و صدا و ایجاد یک محیط کاری دلپذیرتر، بسیار مهم باشد.
  • ارتباطات بهبود یافتـه: با سر و صدای کمتر، ارتباط در اطراف ژنراتور آسان‌تر می‌شود. این برای نیرو ساخت و ساز که وظیفه‌ها را هماهنگ می‌کنند یا کارکنان رویدادها که باید در هماهنگی کامل باشند، ضروری است.
  • بازه‌های گسترده‌تر عملیات: سر و صدا، اغلب می‌تواند کاربست ژنراتور را به مکان‌ها یا زمان‌های خاص محدود کند. اما ژنراتورهای بی‌صدا می‌توانند انطاف‌پذیرتر باشند و در ساعات شب یا در مکان‌های حساس به سر و صدا کار کنند.
  • ایمنی افزایش یافتـه: سر و صدای زیاد می‌تواند شنیدن سیگنال‌های هشدار یا دستورالعمل‌های ایمنی را دشوار کند. ژنراتورهای بی‌صدا با امکان‌پذیر کردن ارتباطات واضح در شرایط بحرانی، محیطی امن‌تر ایجاد می‌کنند.

فراتر از کاهش آلودگی صوتی: ژنراتورهای بی‌صدا اغلب به ویژگی‌هایی افزوده مانند تنظیم خودکار ولتاژ، قابلیت راه‌اندازی از راه دور و افزایش بهره‌وری سوخت مجهز می‌شوند؛ ویژگی‌هایی که آن‌ها را به یک منبع تغذیه قابل اعتماد و کارا تبدیل می‌کند.

 

فناوری‌های به کار رفته در ژنراتورهای بی‌صدا

دیزل ژنراتورهای بی‌صدا، با ترکیب فناوری‌های گوناگون به ویژگی طلایی خود دست پیدا می‌کنند.

  • محفظه‌ها: ژنراتور در یک محفظه عایق صدا قرار می‌گیرد که از مواد ضخیم و ضد صدا مانند فایبرگلاس یا فولاد ساخته شـده است. این محفظه موج‌های صدا را جذب و منحرف می‌کند و اینگونه، به‌طوری قابل توجه، سروصدای موتور و اگزوز را کاهش می‌دهد.
  • طراحی موتور: موتورهای دیزلی مدرن با هدف کاهش سر و صدا طراحی می‌شوند. ویژگی‌هایی مانند پیستون‌های کم‌صدا، محفظه‌های بهینه احتراق و سامانه‌های خنک‌کننده کارآمد، باعث عملکردی آرام‌‌تر می‌شوند.
  • خاموش کننده اگزوز: سامانه اگزوز این نوع ژنراتورها یک صدا خفه کن دارد که به طور ویژه برای موتورهای دیزلی طراحی شـده است. این صدا خفه کن محفظه‌ها و بافل‌ها را برای به‌دام‌انداختن موج‌های صوتی، پیش از انتشارشان در محیط، به کار می‌بندد.
  • میرایی لرزش: ژنراتورهای بی‌صدا اغلب از پایه‌های میرای لرزش، برای جداسازی موتور از محفظه بهره می‌برند. این کار، انتقال لرزش به محفظه را کاهش می‌دهد و سر و صدا را به کمترین می‌رساند.

این فناوری‌ها با هم کار می‌کنند تا کاهشی قابل توجه را در سر و صدا ایجاد کنند و اینگونه، ژنراتورهای بی‌صدا را برای کاربردهایی که کنترل سر و صدا در اولویتشان است، بهترین می‌کنند.

 

کاربردهای ژنراتور دیزلی بی‌صدا در محیط‌های گوناگون

دیزل ژنراتورهای بی‌صدا به دلیل توانایی‌شان در در ارائه نیروی قابل اتکا، بدون ایجاد آلودگی صوتی، در محیط‌های گوناگون کاربرد دارند.

  • سایت‌های ساخت و ساز: ژنراتورهای بی‌صدا برق موقت را برای روشنایی، ابزار و تجهیزات فراهم می‌کنند؛ بدون ایجاد مزاحمت برای ساکنان یا کسب‌وکارهای پیرامون سایت.
  • رویدادها: این ژنراتورها می‌توانند برق بی‌وقفه را برای کنسرت‌ها، جشنواره‌ها و رویدادهای فضای باز فراهم کنند؛ درحالی که اختلال صوتی را برای شرکت‌کنندگان و اجراکنندگان به کمترین می‌رسانند.
  • برق پشتیبان اضطراری: بیمارستان‌ها، مراکز داده و سایر تأسیسات حیاتی می‌توانند برای تأمین برق پشتیبان در هنگام قطعی برق، به ژنراتورهای بی‌صدا تکیه کنند و مطمئن شوند که عملیات ضروری آن‌ها به طور یکپارچه ادامـه می‌یابد و آلودگی صوتی نیز ایجاد نمی‌شود.
  • امداد رسانی در بلایا: در مناطقی که زیر تأثیر بلایای طبیعی قرار گرفتـه‌اند، ژنراتورهای بی‌صدا می‌توانند نیروی حیاتی برای ارتباطات، تجهیزات پزشکی و پناهگاه‌های موقت فراهم کنند، در حالی که تمرکز نیروهای امداد را با سر و صدا خراب نمی‌کنند.
  • مکان‌های دور: گروه‌های فیلم‌برداری، تیم‌های تحقیقاتی یا سایر گروه هایی که در مکان‌های دور افتاده فعالیت می‌کنند، می‌توانند از ژنراتورهای بی‌صدا برای تامین نیازهایشان به برق بهره ببرند، در حالی که هیچ مزاحمت صوتی‌ای برای کارشان به وجد نمی‌آید.

همه‌کارگی و تطبیق‌پذیری دیزل ژنراتورهای بی‌صدا، آن‌ها را به ابزاری ارزشمند در موقعیت‌های گوناگون تبدیل می‌کند که در آن، آرامش در اولویت است.

 

برای خرید و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

 

بهترین ژنراتور دیزلی بی صدا

یک ژنراتور دیزلی بی صدا برای استفاده در مصارف به عنوان موتور برق خانگی و برای سفر بسیار خوب است. طول عمر و دوام بالا ژنراتور بی صدا بیشتر از سایرین است و چون  طراحی ویژه شـده است سوخت کمتری مصرف می ‌نماید.

بهترین ژنراتور دیزلی بی صدا را کارخانه هایی با عنوان تجاری هیوندا و کاما تولید می کنند. این دو کارخانه با طراحی خاص و کیفیت بالا، در لیست بهترین تولید کننده های ژنراتور جای گرفتـه اند.

موتور برق های ژاپنی دیزلی و بنزینی هم در کشور پر طرفدار است و متقاضیان زیادی دارد. سه نوع ژنراتور ژاپنی معروف به ترتیب موتوربرق روبین، موتور برق هوندا و موتور برق المکس هستند که به عنوان بهترین دستگاه های ژنراتور راهی بازار شـده اند.

 

سخن پایانی

ژنراتور دیزلی بی صدا یا همان موتور برق، همان گونه که مشخص است وظیفه تولید برق را به عهده دارد. وظیفه اصلی این دستگاه، تبدیل نیروی مکانیکی به برق است. با استفاده از این دستگاه ، در زمان هایی که برق و جریان اصلی در دسترس ما نیست، می توانیم سیستم های برقی را راه اندازی کنیم. با پیشرفت فناوری، متخصصان توانستند صدای این دستگاه را تا حد قابل قبولی کاهش دهند. کاهش و نبود صدا توسط محفظه های کانوپی انجام می شود. در بازار نیز ژنراتور دیزلی بی صدا متقاضیان زیادی دارد و به شدت پرطرفدار است.

پیشرو موتور پارسیان دیزل

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و استعلام قیمت