برق اضطراری بیمارستان چگونه تامین می‌شود؟

برق اضطراری بیمارستان چگونه تامین می‌شود؟

برق اضطراری بیمارستان‌ معمولاً از طریق دیزل ژنراتورها تأمین می‌شود تا در صورت قطع برق شهری، تجهیزات حیاتی همچون سیستم‌های پزشکی، روشنایی و تهویه همچنان فعال بمانند. این ژنراتورها باید قادر به راه‌اندازی سریع بوده و ظرفیت کافی برای پوشش تمام نیازهای بیمارستان در شرایط اضطراری را داشته باشند. نگهداری منظم و تست‌های دوره‌ای برای اطمینان از آمادگی کامل آن‌ها در هر زمان ضروری است.

دیزل ژنراتور به دستگاه‌ای گفته می‌شود؛ که سوخت دیزلی را دریافت کرده و آن را به نیروی الکتریکی تبدیل می‌کند. به دلیل اهمیت وجود برق در مراکز مختلف و حتی در مجتمع‌های مسکونی به وفور از این وسیله استفاده می‌شود. یکی از مراکزی که برقراری جریان برق به صورت 24 ساعته مهم و ضروری است، بیمارستان‌ها هستند؛ چرا که در این مراکز تجهیزات پزشکی مختلفی با برق کار می‌کنند و در صورت قطعی برق در عملکرد آن‌ها اختلال ایجاد می‌شود. اهمیت وجود برق اضطراری بیمارستان زمانی اهمیت می‌یابد که بدانید؛ جان بیماران حاضر در این مکان‌ها ممکن است به وجود برق وابسته است. به دلیل اهمیت بالای جریان برق در بیمارستان‌ها و ضرورت تأمین آن در زمان قطعی برق، دیزل ژنراتورهای مختلفی در این مراکز تعبیه شده اند.

در ادامه به بررسی کامل تر و جامعی از کاربرد دیزل ژنراتور در بیمارستان ها خواهیم پرداخت. پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

دیزل ژنراتور مناسب برای بیمارستان

دیزل ژنراتور مناسب برق اضطراری بیمارستان

بیمارستان‌ها مراکز مهم و حساسی هستند، از این رو نمی‌توان از هر نوع دیزل ژنراتوری برای تأمین برق آن‌ها استفاده کرد. اگر قصد نصب این دستگاه را در بیمارستان‌ها داشته باشید؛ باید دنبال نمونه‌های خاص با قدرت و کیفیت بالا باشید. دستگاه‌هایی که در بیمارستان برای تأمین برق تعبیه می‌شوند باید قدرت کافی برای برقراری جریان برق کافی برای تمام دستگاه‌ها را داشته باشند. امروزه برای بیمارستان‌ها از دو نوع دیزل ژنراتور می‌توان بهره گرفت. در زیر هر دو مدل از این دستگاه‌ها به طور کامل بررسی شده‌اند.

 ژنراتور گازی

در این نوع ژنراتور انرژی مورد نیاز برای کار موتور برق از طریق گاز طبیعی تأمین می‌شود. نگهداری از این دستگاه‌ها بسیار آسان بوده و هزینه‌ی نسبتاً کم‌تری دارد. اما باید توجه کنید که در دوره‌های زمانی کوتاه مدت باید به تعمیر و نگهداری از آن‌ها اقدام کنید. همچنین لازم است تا سوخت آن را هر چند وقت یک‌بار کنترل کنید؛ تا در صورت نیاز نسبت به سوخت‌گیری آن اقدام شود.

با اینکه می‌توان از ژنراتور گازی در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها استفاده کرد؛ اما بسیاری از این مراکز به دلیل احتیاج به تعمیر و نگهداری زیاد از این دستگاه استفاده نمی‌کنند. در طی چند سال اخیر استفاده از دیزل ژنراتور گازی بسیار کم شده است.

دیزل ژنراتور دیزلی

دیزل ژنراتور دیزلی نوع دیگری از دستگاه‌‌ها هستند؛ که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تعبیه می‌شوند تا در صورت نیاز برق آن را تأمین کنند. این ژنراتورها متداول‌ترین دستگاه‌هایی هستند که در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مخصوصاً تمامی بیمارستان‌هایی که تازه ساخت هستند؛ همگی از ژنراتور دیزلی برای تأمین برق خود استفاده می‌کنند. بسته به نوع دستگاه دیزلی بسته به اندازه و نوع دستگاه می‌توانند تا 24 ساعت برق مورد نیاز یک بیمارستان را تأمین کنند.

یک دیزل ژنراتور مناسب برای بیمارستان دستگاه‌ای است؛ که در صورت قطع برق بتواند بلافاصله و به طور اتومات جریان برق را ایجاد کند. از آن گذشته مدت زمانی که یک دستگاه می‌تواند در صورت نبود برق، آن را تأمین کند مسئله‌ی بسیار مهمی است.کاربرد دیزل ژنراتور در بیمارستان از مزایای بسیار زیادی برخوردار میباشد.


مطالب مرتبط با دیزل ژنراتور:

آشنایی با موتورهای دیزلی 


کاربرد دیزل ژنراتور در تامین برق اضطراری بیمارستان

وجود دستگاه دیزل ژنراتور برای تمامی بیمارستان‌ها ضروری بوده و در صورت نیاز به این دستگاه، کاربردهای بسیار زیادی دارد. در اولین گام این دستگاه برق لازم برای روشنایی تمامی سالن‌ها و اتاق‌ها را تأمین می‌کند. از آن گذشته دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه‌های کمک تنفسی و… که با برق کار می‌کنند، در صورت قطع شدن جریان برق شهری، به کار خود ادامه می‌دهند تا اختلالی در وضع جسمی و سلامت بیمارانی که از آن استفاده می‌کنند، ایجاد نشود.

از دیگر کاربردهای این دستگاه تأمین شرایط لازم برای اتاق‌های عمل است. در این اتاق‌‌ها تجهیزات مختلفی وجود دارند که اکثرا با برق کار می‌کنند. از آن گذشته مسئله‌ی نور و تأمین روشنایی لازم برای انجام جراحی یک موضوع حیاتی است. این دستگاه باعث می‌شود تا در صورت قطعی برق، عمل بیماران با برنامه قبلی انجام شود و اختلالی در آن پیش نیاید. در بخش اورژانس اهمیت وجود این دستگاه‌ها بیش تر حس می‌شود. چرا که ممکن است در صورت قطعی برق بیماران اورژانسی به این بخش مراجعه کنند و برای معاینه یا مداوا آن‌ها به برق نیاز باشد. در صورتی که این دستگاه‌ها برق بیمارستان را در هنگام قطع شدن جریان برق شهری تامین نکنند؛ سلامت بیماران اورژانسی با خطرات بسیار جدی روبرو می‌شود. خصوصاً بیماران اورژانسی به مداوا سریع نیاز دارند و نمی‌توان برای درمان آن‌ها منتظر برقراری جریان برق شهری ماند.

حال که با کاربردهای این دستگاه آشنا شدید بهتر درک می‌کنید؛ که وجود یک دیزل ژنراتور تا چه اندازه‌ای برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مهم و حیاتی است.

دلایلی که بیمارستان به دیزل ژنراتور نیاز دارد

دلایلی که بیمارستان به دیزل ژنراتور نیاز دارد

همان‌طور که در بخش قبل هم توضیح دادیم؛ دستگاه دیزل ژنراتور کاربردهای بسیار زیادی را برای یک بیمارستان یا مرکز درمانی به همراه دارد. در صورتی که یک بیمارستانی فاقد این دستگاه باشد، در صورت قطعی برق، بیمارستان مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شود؛ به‌طوری که ممکن است سلامت جانی افراد حاضر در آن نیز به خطر بیفتد. در ادامه مهم‌ترین دلایل نیاز بیمارستان‌ها به این دستگاه برای شما شرح داده شده‌است.

تأمین امنیت جانی و سلامت بیماران

در بیمارستان‌ها بیماران زیادی وجود دارند که با کمک دستگاه‌های مختلفی تحت درمان هستند. این دستگاه‌ها توسط برق فعالیت می‌کنند و در صورتی که برق قطع شود از کار می‌افتند. از کار افتادگی تجهیزات و دستگاه‌های مختلف پزشکی ممکن است؛ وضعیت سلامت بیماران را ناپایدار کرده و پروسه درمان آن‌ها را سخت‌تر و طولانی‌تر کند.

در برخی مواقع اهمیت این دستگاه‌ها بسیار زیاد می‌شود. به طور مثال بیمارانی وجود دارند که ادامه‌ی حیات آن‌ها وابسته به دستگاه‌ها است و اگر دستگاه از کار بایستد ممکن است فوت کند. برای جلوگیری از وقوع هر آسیب جسمی و جانی احتمالی برای بیماران وجود دیزل ژنراتور در بیمارستان‌ها ضروری است.

اتاق‌های عمل

در صورت عدم استفاده از این دستگاه و قطع شدن جریان برق اتاق‌های عمل به کلی از کار می‌فتند؛ چرا که تجهیزات بسیار زیادی در این اتاق‌ها با برق کار می‌کنند. از آن گذشته برای انجام جراحی، پزشکان به نور کافی نیازمندند. پس برای انجام عمل‌های جراحی در هنگام قطعی برق، حتماً باید بیمارستان‌ها به دیزل ژنراتور مجهز باشند.


مطالب مرتبط با کاربرد دیزل ژنراتور در بیمارستان ها:

دیزل ژنراتور چیست؟


تأمین روشنایی اتاق‌ها و سالن

بیمارستان‌ها مراکز بزرگی هستند؛ که در چندین طبقه و با تعداد اتاق های زیاد ساخته می‌شوند. بی شک رای تأمین روشنایی این مراکز به مقدار برق زیادی نیاز است. اگر در بیمارستانی دستگاه دیزل ژنراتور وجود نداشته باشد، در هنگام قطعی برق کارکنان و بیماری با مشکل تاریکی جدی مواجه می‌شوند.

در این بخش سعی کردیم مهم‌ترین دلایلی را که بیمارستان‌ها به دستگاه‌های دیزل ژنراتور احتیاج دارند؛ برای شما بیان کنیم. امیدواریم ضرورت استفاده از این دستگاه‌ها در بیمارستان‌ها را به خوبی درک کرده باشید.

برای خرید و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

سخن پایانی در رابطه با برق اضطراری بیمارستان

برای تامین برق اضطراری بیمارستان برای اینکه بتوان به طور طبیعی به فعالیت ادامه داد به یک دستگاه دیزل ژنراتور نیاز است. این دستگاه‌ها‌ کاربردهای بسیار زیادی دارند و در هنگام قطعی برق، با تأمین آن برای ادامه فعالیت بیمارستان‌ها، قلب تپنده آن‌ها دانسته می‌شوند. به خاطر همین موضوع یکی از الزامات بیمارستان‌ها برخورداری از دستگاه دیزل ژنراتور است.

پیشرو موتور پارسیان دیزل

سوالات متداول:

  • برای خرید ژنراتور نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید؟

همانطور که می‌دانید خرید ژنراتور از مرکزی معتبر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن دقت نمایید. شرکت پیشرو موتور پارسیان دیزل با سالها تجربه و داشتن متخصصانی در این حوزه محصولات خود را در بهترین کیفیت در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر قبل از تکمیل خرید، با کارشناسان فروش ما با شماره 33940444-021 تماس حاصل فرمایید.

  • چرا دیزل ژنراتورها در بیمارستان و  صنعت بهداشت و درمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؟

به‌طور کلی باید بگوییم از آنجاییکه، در بیمارستان‌ها بیماران زیادی توسط دستگاه‌های مختلفی تحت درمان هستند و این دستگاه‌ها توسط برق فعالیت می‌کنند و در صورتی که برق قطع شود از کار می‌افتند و در اینصورت وضعیت سلامت بیماران به خطر می‌افتد. تصور کنید، بیماری از مشکل تنفسی رنج می‌برد و نیاز شدیدی به اکسیژن دارد و بدون دستگاه اکسیژن نمی‌تواند به تنفس ادامه بدهد، خب در این صورت حیات و زندگی این شخص با رفتن برق به خطر می‌افتد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و استعلام قیمت