معرفی و مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر و 4 سیلندر

مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر، با تنوع و قابلیت‌های منحصر به فرد، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. این موتورها که در سری‌های مختلف از 400 تا 2800 تولید می‌شوند، در صنایع گوناگونی مانند نیرو، نفت و پتروشیمی، ساخت و ساز، حمل و نقل، و پزشکی به کار می‌روند. چه در ماشین‌های صنعتی، چه در لیفتراک‌ها، موتورهای دیزلی و گازی پرکینز توانایی عملکرد بهینه و کاربردهای گسترده را فراهم می‌کنند.

در این متن، به معرفی چند سری از موتورهای پرکینز پرداخته شد. سری‌های 400 تا 2800 هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند که با توجه به نیازهای مختلف صنایع، انتخاب می‌شوند. از سری‌های کوچک و بهینه‌سازی شده تا موتورهای با توان و قدرت بالا، پرکینز توانسته است تأثیر گذاری به سطح جهانی در زمینه تولید انرژی و صنعت داشته باشد.

انواع موتورهای پرکینز و کاربرد

انواع موتور‌های پرکینز و کاربرد آن ها

موتور های دیزلی یا گازی شرکت پرکینز در صنایع مختلف، مانند: نیرو، نفت و پتروشیمی، ساخت و ساز، حمل و نقل و پزشکی کاربرد دارند. حتی در ماشین های صنعتی یا لیفتراک‌ها نیز می توان از این موتور‌ها استفاده کرد. این موتور در 11 سری تولید می شوند. هر سری از این موتورها ویژگی های خاصی داشته و با در نظر گرفتن نیاز های برخی صنایع تولید شده است.

انواع موتور های پرکینز
1 سری 400 موتور های پرکینز موتور های سری 400 بهینه سازی شده اند تا آلاینده ای برای آسیب به محیط زیست تولید نکرده یا میزان تولید آن بسیار پایین باشد.
2 سری 800 موتور های پرکینز سری 800 با استفاده از تکنولوژی مدرن و بهینه‌سازی سوخت، علاوه بر افزایش کارایی، به حفظ محیط زیست نیز می‌پردازد.
3 سری 904 موتور های پرکینز طراحی ساختار این سری از موتور‌ها بهینه است؛ در نتیجه با حداقل تغییر در ماشین آلات، امکان نصب این موتور وجود دارد.
4 سری 1100 موتور های پرکینز موتور های سری 1100 در واحد های مکانیکی و الکترونیکی، بیشترین استفاده را دارند.
5 سری 1200 موتور های پرکینز موتور های سری 1200، توانایی و قدرت بالایی دارند. این موتور‌ها برای استفاده به صورت شبانه روزی طراحی شده اند.
6 سری 1500 موتور های پرکینز تولید موتور های سری 1500 چالش برانگیز بود. هدف از تولید این سری از موتور ها، کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان می باشد.
7 سری 1700 موتور های پرکینز عملکرد قوی و توان بالا از ویژگی های بارز در سری 1700 است. این نوع موتور در سه نوع 13 لیتری، 15 لیتری و 18 لیتری تولید می شود.
8 سری 2200 موتور های پرکینز موتور های 6 سیلندری سری 2200 مقرون به صرفه هستند. نصب و نگهداری آسان، هزینه های عملیاتی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
9 سری 2500 موتور های پرکینز ویژگی‌ها و مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر سری 2500 شباهت زیادی با سری 2200 دارد.
10 سری 2800 موتور های پرکینز سری 2800 ، خروجی 591 کیلو وات تا 750 کیلو وات دارد. نصب آسان و مصرف سوخت پایین از ویژگی های این موتور دیزلی 6 سیلندری به شمار می رود.

سری 400 موتور های پرکینز

سری 400 این موتورها در سه نوع دو سیلندر، سه سیلندر و چهار سیلندر تولید می شود. این سری از محصولات، موتور هایی برقی و کوچک هستند. موتور های سری 400 بهینه سازی شده اند تا آلاینده ای برای آسیب به محیط زیست تولید نکرده یا میزان تولید آن بسیار پایین باشد. این موتور‌ها با داشتن فناوری قوی، عملکردی بهینه و مناسب دارند. سری 400، مدل های متنوعی دارد. با توجه به صنعت و کاربردی که از آن‌ها انتظار می رود، انتخاب می شوند.

سری 800 موتور های پرکینز

سری 800 موتورهای پرکینز، عملکرد برتر و قابلیت‌های بی‌نظیری دارد. این سری در صنایع متنوعی به عنوان یک گزینه مطمئن و کارآمد شناخته شده‌اند. این موتورها با انواع مختلف سیلندرها و توان‌ها تولید می‌شوند، از دسته موتورهایی که برای برنامه‌های نیروی انسانی تا ماشین‌آلات صنعتی، کشاورزی و تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. سری 800 با استفاده از تکنولوژی مدرن و بهینه‌سازی سوخت، علاوه بر افزایش کارایی، به حفظ محیط زیست نیز می‌پردازد. با اینکه موتورهای سری 800 قدرتمندی دارند، اما مصرف کم سوخت و ساختاری مقرون به صرفه، آن‌ها را به گزینه‌ی ایده‌آل برای صنایع مختلف تبدیل کرده است.

سری 904 موتور های پرکینز

سری 904 توانایی بالایی برای تطبیق با ماشین آلات دارند. این موتور‌ها منطبق بر استاندارد های تعیین شده برای میزان مجاز تولید آلاینده طراحی می شوند و به همین دلیل در سراسر جهان محبوبیت دارند. موتور های سری 904 در دو نوع 2.8 لیتری و 3.6 لیتری تولید می شوند. طراحی ساختار این سری از موتور‌ها بهینه است؛ در نتیجه با حداقل تغییر در ماشین آلات، امکان نصب این موتور وجود دارد.

سری 1100 موتور های پرکینز

سری 1100 در سه دسته بندی 4 سیلندر، 5 سیلندر و 6 سیلندر تولید می شود. از ویژگی های بارز تمامی این سری از محصولات پرکینز و نکته ای مهم در مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر سری 1100، عملکرد بی نظیر این محصولات در صنایع مختلف است. موتور های سری 1100 در واحد های مکانیکی و الکترونیکی، بیشترین استفاده را دارند.

سری 1200 موتور های پرکینز

موتور های سری 1200، توانایی و قدرت بالایی دارند. این موتور‌ها برای استفاده به صورت شبانه روزی طراحی شده اند. موتور های سری 1200 در دو نوع 4 سیلندر و 6 سیلندر تولید می شوند. در مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر و 4 سیلندر می توان کاهش پیچیدگی های محصول را مشاهده کرد؛ همین امر سبب می شود تا هزینه های نگهداری و استفاده از محصول کاهش پیدا کند.

سری 1500 موتور های پرکینز

تولید موتور های سری 1500 چالش برانگیز بود. هدف از تولید این سری از موتور ها، کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان می باشد. این موتور‌ها تنها در نوع 6 سیلندر تولید می شوند. مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر سری 1500 نشان می دهد این محصول، هزینه های عملیاتی را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

سری 1700 موتور های پرکینز

عملکرد قوی و توان بالا از ویژگی های بارز در سری 1700 است. این نوع موتور در سه نوع 13 لیتری، 15 لیتری و 18 لیتری تولید می شود. این تنوع، امکان انتخاب موتور با توجه به نیاز صنعت مورد نظر را فراهم می کند. صرفه جویی در زمان و هزینه از دیگر نکات مثبت این سری از محصولات  به شمار می رود.

سری 2200 موتور های پرکینز

موتور های 6 سیلندری سری 2200 مقرون به صرفه هستند. نصب و نگهداری آسان، هزینه های عملیاتی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. سری 2200 برای تأمین برق استفاده می شود و 13 لیتر ظرفیت دارد. هر موتور محدوده ای بین 287 کیلو وات تا 388 کیلو وات توان برای تأمین برق خواهد داشت.

سری 2500 موتور های پرکینز

ویژگی‌ها و مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر سری 2500 شباهت زیادی با سری 2200 دارد. به دلیل بالا رفتن ظرفیت و 15 لیتری شدن، این نوع موتور توان تولید برق در محدوده 328 کیلو وات تا 444 کیلو وات را دارد. موتور سری 2500، هزینه عملیاتی را در حدی معقول و مقرون به صرفه نگه می دارند.

سری 2800 موتور های پرکینز

سری 2800 ، خروجی 591 کیلو وات تا 750 کیلو وات دارد. نصب آسان و مصرف سوخت پایین از ویژگی های این موتور دیزلی 6 سیلندری به شمار می رود. طول عمر بالای سری 2800 سبب شده تا این موتور برای استفاده در صنایع تولید برق، گزینه ای ایده آل به شمار برود.

مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر

مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر

موتور های تولیدی این شرکت در برخی سری‌ها دارای 6 سیلندر هستند. تعمیر و نگهداری موتور های 6 سیلندری آسان است. با توجه به مشخصات آن ، این موتور در هر منطقه ای کاربرد دارد. در آب و هوای گرمسیری می توان از یک خنک کننده کمک گرفت. در مناطق سردسیری، استفاده از سیستم های گرمایشی برای افزایش بازده موتور 6 سیلندر مؤثر خواهد بود. این نوع از موتور‌ها در ارتفاعات نیز عملکرد خود را حفظ می کنند.

قدرت موتور پرکینز 6 سیلندر

موتورهای پرکینز با 6 سیلندر، نمایانگر ارتفاع عملکرد و توانایی بالایی در صنعت موتورهای دیزلی هستند. این موتورها با تعداد سیلندرهای بهینه، عملکرد قوی و کارآیی بالا را به ارمغان می‌آورند. قدرت موتور پرکینز با 6 سیلندر به معنای تولید انرژی و توان بالاست، که آن را به گزینه‌ی ایده‌آل برای برنامه‌هایی چون ماشین‌آلات صنعتی، تراکتورها، و لیفتراک‌ها تبدیل کرده است.

این موتورها با ساختاری که تعمیر و نگهداری آسان را فراهم می‌کند، در شرایط مختلف آب و هوایی و در ارتفاعات نیز به خوبی عمل می‌کنند. همچنین، با بهره‌وری بهینه از سوخت، که یکی از مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر است. مصرف کمتری دارند که این امر به تأثیر مثبت بر هزینه‌های عملیاتی و اقتصادی کاربران آنان دارد.

بنابراین، موتور پرکینز با 6 سیلندر نه تنها توانایی تأمین نیازهای انرژی در صنایع مختلف را داراست بلکه با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته و طراحی مدرن، عملکرد بی‌نقصی را ارائه می‌دهد و در کل، یک گزینه بی‌نظیر برای برقراری تولید انرژی به شمار می‌آید.

مشخصات موتور پرکینز 4 سیلندر

موتورهای پرکینز با 4 سیلندر، یکی از موتورهای پرکاربرد و کارآمد در دنیای صنعتی به شمار می‌آیند. این موتورها با ویژگی‌های منحصر به فرد، توانایی عملکرد بالا و بهره‌وری در مصرف سوخت را ترکیب کرده‌اند. با توجه به مشخصات موتور پرکینز 4 سیلندر، آنها به عنوان یک گزینه مناسب برای کاربردهای گوناگون مانند ماشین‌آلات صنعتی، تراکتورها، و سیستم‌های تولید برق به حساب می‌آیند.

عملکرد بهینه و توان بالا به همراه کاهش مصرف سوخت در موتورهای پرکینز با 4 سیلندر، آنها را به یک گزینه ایده‌آل برای کسب و کارهای مختلف تبدیل کرده است. همچنین، ساختار ساده و نگهداری آسان این موتورها، از دیگر ویژگی‌هایی است که طراحان آنها به طور ویژه توجه داشته‌اند.

تأثیر تعداد سیلندر بر کیفیت دیزل ژنراتور

سیلندر‌ها بخش مهمی از موتور های دیزلی به شمار می روند. در سیلندر، سوخت با هوا ترکیب شده و انفجار ایجاد می شود. این انفجار، انرژی لازم را تولید می کند تا دیگر بخش‌ها به حرکت درآید و موتور فعالیت لازم را انجام دهد. هر چه تعداد سیلندر‌ها در یک موتور بیشتر باشد، قدرت مورد نیاز با سرعت بیشتری تولید می شود.

با اینکه تعداد سیلندر های بیشتر، افزایش سرعت را به همراه دارد؛ ولی میزان سوخت مورد نیاز برای کارکرد موتور نیز بیشتر می شود. مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر نشان می دهد، تعداد بهینه سیلندر های موتور های دیزلی، 6 عدد است. این تعداد، مصرف بهینه سوخت را به همراه دارد و سبب می شود موتور دیزلی در طیف وسیعی از صنایع کاربرد داشته باشد.

کاربرد موتور پرکینز

 عملکرد بالا، مصرف سوخت پایین، هزینه ای مقرون به صرفه و تطبیق پذیری، برخی از ویژگی های محصولات تولیدی شرکت پرکینز هستند. موتور  6 سیلندر و دیگر موتور های آن به صورت گسترده ای در صنایع استفاده می شوند.

انواع ماشین آلات صنعتی، مانند: تراکتور ها، لیفتراک ها، هندلر ها، بیل های مکانیکی، کمپرسور های هوا یا سکو های دسترسی از موتور های صنعتی این شرکت استفاده می کنند. کشتی رانی یا حمل و نقل دریایی، کشاورزی، بیمارستان‌ها یا مجموعه های ورزشی و تفریحی از دیگر مشتریان موتور های تولید شده در این شرکت هستند.

برای خرید و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

جمع بندی

موتور های دیزلی شرکت پرکینز در تنوعی بسیار بالا تولید می شوند. انتخاب محصول مناسب باید با توجه به صنعت یا ماشین آلاتی باشد که از موتور مورد نظر استفاده می کنند. شناخت مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر کمک می کند تا کاربرد این محصول را بشناسیم.  بهترین راه، استفاده از مشاوره های کارشناسان است همچنین کمک از افراد متخصص است.

شرکت بازرگانی پیشرو موتور پارسیان دیزل در زمینه تأمین انواع دیزل ژنراتور‌ها فعالیت دارد. از خدمات خاص این مجموعه می توان به مشاوره پیش از خرید محصول اشاره کرد. کارشناسان مجموعه پیشرو موتور پارسیان آماده پاسخگویی به مشتریان این شرکت هستند. تمامی محصولات این شرکت ضمانت و خدمات پس از فروش دارند.

سوالات متداول

  • تاثیر تعداد سیلندر بر کیفیت دیزل ژنراتور چیست؟

سیلندر‌ها بخش مهمی از موتور های دیزلی به شمار می روند. در سیلندر، سوخت با هوا ترکیب می‌شود و انفجار ایجاد می شود. این انفجار، انرژی لازم را تولید می کند تا دیگر بخش‌ها به حرکت درآید و موتور فعالیت لازم را انجام دهد. هر چه تعداد سیلندر‌ها در یک موتور بیشتر باشد، قدرت مورد نیاز با سرعت بیشتری تولید می شود.

  • برای خرید موتور پرکینز از چه طریقی میتوانیم اقدام نماییم؟

برای خرید موتور پرکینز میتوانید به سایت پیشرو موتور پارسیان دیزل مراجعه کرده و و سفارش خود را با تماس با کارشناسان فروش ما ثبت نمایید. همچنین میتوانید از خدمات مشاوره قبل از خرید با کارشناسان بهره مند شوید.

فایل pdf: مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و استعلام قیمت