ضرورت استفاده از ژنراتور های دیزلی در موارد مختلف

ضرورت استفاده از ژنراتور های دیزلی

در دهه‌های اخیر، ضرورت استفاده از ژنراتور های دیزلی به عنوان دستگاه‌های بسیار پیچیده و اثربخش در صنعت و زندگی روزمره جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. این دستگاه‌ها از ترکیب یک موتور دیزلی و یک ژنراتور برق تشکیل می‌شود. نقش بسیار مهمی در تأمین برق در مکان‌ها و صنایع مختلف ایفا می‌کنند. ژنراتورهای دیزلی علاوه بر تأمین برق در شرایط قطعی استفاده می‌شوند. در حوزه‌های گوناگونی نظیر صنایع، کشاورزی، مصارف خانگی، حمل و نقل، معادن، مراکز درمانی و اداری نیز کاربردهای بسیاری دارند.

کاربرد اصلی این دستگاه در تأمین برق در زمان‌هایی است که شبکه برق دچار قطعی شده یا دسترسی به آن برای افراد غیرممکن است. با ساختار پیچیده خود، ژنراتور دیزلی برق را تولید کرده و مکان مورد نظر را برای تایم مشخصی تأمین می‌کند. این دستگاه نقش بسیار حیاتی در مراکز صنعتی، کشاورزی، مصارف خانگی، حمل و نقل، معادن و حتی مراکز درمانی و اداری ایفا می‌کند.

کاربرد ژنراتور‌های دیزلی

ژنراتور‌های دیزلی دستگاه‌های بسیار پیچیده ای هستند که از یک موتور و یک ژنراتور تشکیل می‌شوند. این دستگاه در مکان‌ها و صنعت‌های مختلفی کاربرد دارد؛  و افراد بسیاری برای مصارف مختلف از آن استفاده می‌کنند. کاربرد اصلی ژنراتور دیزلی، تامین و تولید برق در زمانی می‌باشد. برق دچار قطعی می‌شود و یا دسترسی به آن برای افراد امری غیر ممکن است.

در این مواقع ژنراتور با ساختار پیچیده خود برق را تولید می‌کنند. برق مکان مورد نظر را برای تایم مشخصی تامین می‌کند.ضرورت استفاده از ژنراتور‌ های دیزلی موجب می‌شود،  تا وجود آن در برخی مکان‌ها امری حائز اهمیت به شمار رود.  البته ناگفته نماند که کاربرد  دیزل ژنراتور تنها در تامین برق موقعیت‌های اضطراری خلاصه نمی‌شود. در ادامه بیشتر به کاربرد‌های مختلف ژنراتور‌های دیزلی خواهیم پرداخت.

کاربرد ژنراتور های دیزلی
1 مراکز صنعتی تامین برق یخچال ‌‌ها در صنایع غذایی؛تجهیزات کشاورزی در صنعت کشاورزی
2 مصارف خانگی تامین برق برخی از مناطق مسکونی
3 مراکز حمل و نقل استفاده از موتور‌های دیزلی در کامیون‌ها، هواپیماها و حمل نقل دریایی
4 معادن استفاده از ژنراتور های دیزلی در ساخت دستگاه‌های کاربردی و پیشرفته برای حفاری و استخراج
5 مراکز درمانی تامین برق بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مواقع قطعی برق
6 اداری تامین برق ادارات در مواقع قطعی برق

مراکز صنعتی

یکی از مهم ترین نکاتی که افراد مشغول در صنایع غذایی باید به آن توجه داشته باشند، سالم نگهداشتن مواد و محصولات غذایی است. به همین جهت این محصولات باید در فریزر‌ها و یخچال‌ها نگهداری شوند. تامین برق یخچال‌ها نیز بر عهده ژنراتورها است. از همین جهت نبود این دستگاه می‌تواند در مواقع ضروری موجب خراب شدن و فاسد شدن مواد غذایی شود.

از دیگر صنایعی که ضرورت استفاده از ژنراتور‌ های دیزلی را به خود اختصاص می‌دهد،  می‌توان به صنعت کشاورزی اشاره کرد.  همانطور که می‌دانید در این صنعت تجهیزات و دستگاه‌های مختلفی جهت پمپاژ،  آبیاری و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که برق مورد نیاز این دستگاه‌ها توسط ژنراتورهای دیزلی تامین می‌شود، و از همین جهت ژنراتورها در صنعت کشاورزی نیز نقش مهم و حائز اهمیتی را ایفا می‌کنند.

مصارف خانگی

همانطور که می‌دانید،  معمولا برخی از مناطق مسکونی نیز دچار قطعی برق می‌شوند، مسلما نبود برق برای چندین ساعت برای هر فردی مسئله ای سخت و ناخوشایند به شمار می‌رود.  به خصوص برای افرادی که در منزل خود مشغول انجام فعالیت‌های شغلی هستند؛  و یا مواردی که استفاده از یک وسیله برقی برای آن‌ها امری واجب به شمار می‌رود.

از طرفی در برخی منازل افراد بیماری وجود دارند،  که در منزل خود بستری بوده و نفس کشیدن آن‌ها به دستگاه‌هایی وابسته است که برای کار کردن به برق احتیاج دارند.از همین رو نمی‌توان به ضرورت استفاده از ژنراتور‌ های دیزلی در مصارف خانگی بی توجه بود.

مراکز حمل و نقل

مراکز حمل و نقل

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، کاربرد ژنراتور‌ های دیزلی تنها در تامین برق در مواقع ضروری خلاصه نمی‌شود. همواره کاربرد‌های مختلفی را به خود اختصاص نمی‌دهد.مراکز حمل و نقل از دیگر فعالیت‌هایی هستند که ژنراتورهای دیزلی در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای مثال،ماشین‌های سنگین هم چون کامیون‌ها برای حرکت به موتورهای دیزلی احتیاج دارند. البته ناگفته نماند که در برخی کشور‌ها از موتور‌های دیزلی برای ماشین‌های سبک نیز استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که در ساخت برخی هواپیما‌ها نیز از دیزل استفاده می‌شود؛ چرا که پژوهشگران معتقدند هواپیما‌هایی که از موتور‌های دیزلی برخوردار هستند بسیار به صرفه تر از دیگر هواپیما‌ها بوده و نقش مفیدی را در صرفه جویی هزینه و سوخت ایفا می‌کنند.

شاید برایتان جالب باشد، اگر بدانید ضرورت استفاده از ژنراتور‌ های دیزلی در حمل و نقل‌های دریایی هم چون کشتی‌ها بسیار کاربردی است.  چرا که این دستگاه از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و از همین جهت موجب تقویت قدرت و حرکت کشتی در دریا و اقیانوس‌ها می‌شود.  یعنی به نوبه ای،وجود دیزل در کشتی‌های بزرگ که ابعاد غول پیکری دارند درست مانند یک برگ برنده به شمار می‌رود.

معادن

افراد برای استخراج منابع طبیعی مختلف از جمله نفت،  طلا،  نقره و… در معادن فعالیت می‌کنند.  اما انجام این کار به تنهایی و با دست خالی ممکن نیست. از همین جهت به استفاده از دستگاه‌های کاربردی و پیشرفته برای حفاری و استخراج منبع روی می‌آورند.

اما همانطور که می‌دانید،  این دستگاه‌های پیشرفته و پیچیده  نیرو خود را با استفاده از برق تامین می‌کنند، با استفاده از نیرو الکتریکی کار می‌کنند. این برق نیز توسط ژنراتورهای دیزلی تامین می‌شود و کمک بسزایی در استخراج معادن می‌کند.  لازم به ذکر است که بیشتر مصرف ژنراتورهای دیزلی در صنعت معادن صورت می‌گیرد.

مراکز درمانی

مراکز درمانی

در مراکز درمانی مختلف از جمله بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها،  دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی بسیاری با استفاده از برق مشغول به کار هستند.  همانطور که می‌دانید نفس کشیدن برخی بیماران حاضر در کلینیک‌های پزشکی و یا بیمارستان‌ها به وجود و روشن بودن این تجهیزات بستگی دارد. از همین جهت  کاربرد دیزل ژنراتورها در بیمارستان نقش پر رنگ و بسزایی را در سلامت و حفظ جان افراد ایفا می‌کند.

ضرورت استفاده از ژنراتور‌ های دیزلی در بیمارستان‌ها اهمیت بسیار بیشتری نسبت به دیگر مکان‌ها داشته و وجود این دستگاه در تمامی کلینیک‌های پزشکی امری واجب و ضروری بوده،  به طوری که تمامی بیمارستان‌ها باید از این موضوع پیروی کنند.

اداری

مکان‌ها و ساختمان‌های اداری نیز،در مواقع اضطراری احتیاج بسیاری به برق دارند. در دنیای امروز که اکثر فعالیت‌ها توسط سیستم‌ها و اینترنت صورت می‌گیرد قطعی سرور‌ها می‌تواند مشکلات بسیاری را برای افراد ایجاد کند.برای مثال فعالیت‌هایی که باید با استفاده از سیستم صورت بگیرد نیاز فراوانی به برق داشته،و قطعی برق در مواقع مختلف می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به افرادی که در آن لحظه به وجود اینترنت احتیاج دارند برساند.

از نمونه دستگاه‌هایی که نیاز مداوم به برق دارند،می‌توان به سرور‌ها اشاره کرد. به همین دلیل سرور‌ها را به یک مولد برق نصب می‌کنند تا در مواقع اضطراری و قطع برق سیستم دچار مشکل نشده و از کار نیوفتد. همچنین وجود روشنایی در مکان‌ها پر رفت و آمد نیز از دیگر نکات بسیار مهم و حائز اهمیت است. برای مثال از کار افتادن آسانسور و دیگر لوازم برقی در این مکان‌ها برای افراد امری بسیار ناخوشایند است.

برای خرید و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

کلام آخر

امروزه درصد بالایی از فعالیت‌ها با استفاده از برق صورت گرفته؛و بسیاری از دستگاه‌ها برای شروع کار به نیرو الکتریکی و یا همان برق احتیاج دارند.از همین جهت به جرعت می‌توان گفت که برق نقش پر رنگ و بسزایی را در زندگی ما انسان‌ها ایفا کرده،و وجود آن در تمامی‌مکان‌ها امری واجب و ضروری به شمار می‌رود.

ضرورت استفاده از ژنراتور های دیزلی نیز به نیاز‌های مختلف ما وابسته است. از همین رو افراد برای بهره بردن از برق در محیط‌های مختلف و یا مواقع اضطراری از این دستگاه استفاده می‌کنند.همچنین شما میتوانید برای خرید ژنراتور و دیزل ژنراتور به سایت پارسیان دیزل مراجعه کرده و برای اطلاع از قیمت‌ها و ثبت سفارش خود با کارشناسان فروش ما از طریق راه‌های ارتباطی درج شده تماس حاصل فرمایید.

پیشروموتور پارسیان دیزل

سوالات متداول

  • از ژنراتور‌های دیزلی در چه مواردی استفاده میشود؟

ژنراتور‌های دیزلی دستگاه‌های بسیار پیچیده ای هستند که از یک موتور و یک ژنراتور تشکیل می‌شوند. این دستگاه در مکان‌ها و صنعت‌های مختلفی کاربرد دارد؛  و افراد بسیاری برای مصارف مختلف از آن استفاده می‌کنند.کاربرد اصلی ژنراتور دیزلی،  تامین و تولید برق در زمانی می‌باشد که برق دچار قطعی شده و یا دسترسی به آن برای افراد امری غیر ممکن است.

  • برای خرید ژنراتور از چه طریقی میتوانیم اقدام نماییم؟

شرکت بازرگانی پیشرو موتور پارسیان دیزل با سال‌ها تجربه در امر تامین و پشتیبانی انواع دیزل ژنراتور و با بهره گیری از آموزش‌های تخصصی سازندگان بزرگ دیزل و ژنراتور یک شرکت پیشرو در این صنعت می‌باشد.برای خرید ژنراتور میتوانید با کارشناسان فروش ما با شماره 33940444-021 تماس حاصل فرمایید.

فایل PDF: ضرورت استفاده از ژنراتور های دیزلی در موارد مختلف

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و استعلام قیمت