بهترین راهنمای خرید موتور برق

راهنمای خرید موتور برق

قطعاً تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که برق خانه تان قطع شود و مجبور باشید، مدت زمانی را در تاریکی به سر ببرید. عدم وجود انرژی برق، مشکلات بسیاری را به وجود می ‌آورد و ممکن است باعث به وجود آمدن خسارات سنگین گردد. از این رو مهندسان اقدام به ساخت وسیله ای به نام موتور برق نموده اند که  می تواند در زمان قطع برق، اقدام به تولید جریان الکتریکی نماید. این وسیله پرکاربرد می تواند در ساختمان ها و اماکن گوناگون مورد استفاده قرار گیرد و انرژی برق مورد نیاز ساکنان را تامین کند. در این مقاله که به بررسی راهنمای خرید موتور برق می پردازیم، شما را با موتور برق و کاربردهای آن آشنا می کنیم.

 دستگاه موتور برق در ابعاد گوناگون تولید می شود که با توجه به مقدار نیاز مکان مورد نظر به انرژی برق، مدل دستگاه انتخاب می گردد. به عنوان مثال ساختمان های کوچک که از لوازم برقی صنعتی در آن ها استفاده نمی شود و تنها مصارف خانگی دارند، نیاز به موتور برق های بزرگ و پر قدرت نداشته و سایزهای کوچک تر این محصول می تواند جوابگوی چنین مکان هایی برای تولید انرژی برق مورد نیاز باشد. برای به دست آوردن اطلاعات کامل تر در رابطه با این محصول با ما همراه باشید.

موتور برق چیست
آشنایی با موتور برق

موتور برق چیست؟

قبل از آنکه به بررسی راهنمای خرید موتور برق بپردازیم، بهتر است شما را با این دستگاه آشنا کنیم. دستگاه موتور برق که با نام موتور ژنراتور نیز در میان مردم شناخته می شود به عنوان یک مبدل مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله قادر است با مصرف انرژی های گوناگون از قبیل انواع سوخت های فسیلی مانند نفت و گاز شروع به کار کند. عملکرد سیستم موتور برق به این صورت است که با دریافت انرژی مورد نیاز و به حرکت در آوردن قطعات مختلف، انرژی مکانیکی را به برق تبدیل می نماید.

برق تولید شده توسط این دستگاه، به اندازه ‌ای است که بتواند پاسخگوی نیاز یک ساختمان برای مدت زمان معینی باشد. تولید برق توسط این دستگاه تا زمانی ادامه پیدا می کند، که سوخت فسیلی مورد نیاز آن تامین گردد. ساختار موتور ژنراتور به گونه ای است که برق تولید شده توسط آن با ولتاژ معینی در اختیار مصرف کننده قرار گیرد و افراد می توانند انرژی الکتریکی را به صورت کنترل شده از این دستگاه دریافت کنند.

کاربرد موتور برق

در دنیای امروز با گسترش صنعت و به وجود آمدن  تنوع گسترده در لوازم الکترونیکی، نیاز انسان ها به انرژی برق روز به روز در حال افزایش است و می توان گفت زندگی نسل بشر بدون داشتن انرژی الکتریکی تقریباً غیر ممکن است. با توجه به این موضوع می توان به اهمیت وجود موتور برق و ضرورت استفاده از آن در زمان قطعی برق و کسب اطلاعات درباره راهنمای خرید موتور برق پی برد. این وسیله می ‌تواند در ساختمان های مسکونی و منازل شخصی برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار بگیرد و میزان برق مورد نیاز یک منزل مسکونی را تامین کند.

برخی از موتور برق ها از قدرت بیشتری برخوردارند و قطعات به کار رفته در آن ها قادر به تولید مقادیر بیشتری از انرژی الکتریکی هستند. مقدار سوخت مصرفی آن ها نیز، بیشتر از موتور برق های کوچک در نظر گرفته می شود. این موتورهای پر قدرت در مراکز صنعتی، کارخانه ها، سالن های بزرگ و ساختمان های چند طبقه کاربرد دارند و می توانند با  برق فراوانی که تولید می کنند، پاسخگوی نیاز این مکان ها باشند. به طور کلی کاربرد موتور برق ها با توجه به ساختار آن ها معین می گردد و هر موتور برق با توجه به قطعات به کار رفته در آن و مدل ساختش در موقعیت های گوناگون استفاده می گردد.

آشنایی با انواع موتورهای برقی
انواع موتورهای برقی

انواع موتور برق

موتور برق ها بر اساس کاربردهای مختلفی که دارند در انواع گوناگونی تولید می ‌شوند که از آن جمله می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

موتور برق های خانگی

این موتور برق ها برای تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز منازل مسکونی در زمان های قطع برق مورد استفاده قرار می گیرند. این وسیله می تواند به عنوان تامین کننده دستگاه پمپ آب در زمین های کشاورزی نیز کاربرد داشته باشد و تامین انرژی را برای مدت زمان 5 الی 8 ساعت انجام دهد.

 موتور برق های صنعتی

 استفاده از این محصول در صنایع مختلف بسیار رایج است و شرکت ها، کارخانه ها، بیمارستان ها و سازمان هایی که برای حفظ اطلاعات سرور خود به وجود پیوسته انرژی برق نیاز دارند، از این وسیله استفاده می کنند تا بتوانند انرژی الکتریکی را به صورت مداوم در اختیار داشته باشند.

موتور برق های کمپین

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، در اختیار داشتن انرژی الکتریکی در مسافرت نیز با استفاده از این وسیله امکان پذیر شده است. این دستگاه نیاز به مصرف پایین تری از سوخت دارد و می ‌تواند برق مورد نیاز برای مکان های کوچک را فراهم آورد.

 موتور برق های ثابت

 این موتورهای پر قدرت می ‌توانند میزان برق مورد نیاز برای ساختمان های بزرگ و مجموعه های صنعتی را فراهم آورند و به دلیل ساختار متفاوتی که دارند دارای قیمت بالاتری هستند.

ساختار موتور برق
ساختار داخلی موتور برق

ساختار موتور برق چگونه است؟

دانستن چگونگی چیدن قطعات موتور برق و ساختار آن برای استفاده بهینه از این وسیله حائز اهمیت است. در ادامه به توضیح مختصری در رابطه با ساختار عمومی موتور برق ها خواهیم پرداخت.

  • قسمت موتور این دستگاه، اصلی ترین وظیفه را به عهده دارد که همان تبدیل انرژی مکانیکی به برق است. انرژی مصرفی مورد نیاز برای موتور این وسیله را، معمولاً سوخت های فسیلی تشکیل می دهند. هرچه موتور این دستگاه پر قدرت تر باشد نیاز به مصرف سوخت بیشتری نیز خواهد داشت و در نتیجه برق تولید شده نیز به همان میزان افزایش پیدا می کند.
  • در این محصول قسمتی به نام پانل تعبیه شده است که محافظت از موتور را بر عهده دارد و این عمل را از طریق کنترل کردن ولتاژ انجام می دهد.
  • بخش دینام که در این دستگاه وجود دارد توسط شفت خروجی در موتور شروع به کار نموده و در واقع تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی در همین قسمت انجام می گردد.
  • تابلوی کنترل یکی از مهم ترین بخش های موتور برق است که در دسترس کاربر قرار داشته و دکمه های گوناگونی بر روی آن قرار دارد تا فرد استفاده کننده بتواند دستورات لازم را به دستگاه صادر کند.
  • سیستم های مختلف مربوط به روغن کاری و عملیات سرد سازی که در این وسیله قرار داده شده اند، باعث افزایش طول عمر موتور برق می گردند و عملکرد آن را بهبود می بخشند.

 

راهنمای خرید موتور ژنراتور برق
نکات مهم خرید موتور برق

راهنمای خرید موتور برق

هنگامی که تصمیم به خرید یک موتور برق برای تامین انرژی مورد نیاز ساختمان خود دارید بایستی مواردی را در نظر داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را از میان انواع محصولات موجود انجام دهید. یکی از نکات مهم در راهنمای خرید موتور برق، در نظر گرفتن میزان سوخت مصرفی محصول است و بایستی متناسب با میزان انرژی الکتریکی مورد نیاز مکان در نظر گرفته شود. توجه به قیمت ژنراتور برق از مهم ترین مواردی است که در زمان خرید نباید فراموش شود و لازم است با توجه به بودجه ای که برای خرید این وسیله در نظر گرفته اید اقدام به انتخاب محصول مورد نظر نمایید.

خرید یک موتور برق می‌ تواند یک وظیفه مهم و پیچیده باشد. در ادامه نکاتی را برای راهنمای خرید موتور برق ارائه می ‌دهیم:

نیازهای خود را تعیین کنید

  ابتدا باید نیازهای خود را مشخص کنید. برای مثال، موتور برق برای استفاده خانگی، صنعتی یا کشاورزی است؟ به چه میزان توان برای موتور برق نیاز دارید؟ آیا باید موتور برق تک فاز یا سه فاز داشته باشید؟ اگر نیاز به مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید.

کیفیت و نوع موتور

برندهای معتبر، موتور برق با کیفیت بالا ارائه می ‌دهند. قبل از خرید، مطالعه و مقایسه بین مدل ‌ها و برندهای مختلف را انجام دهید. همچنین، توجه به نوع موتور (الکتریکی، بنزینی یا دیزل) نیز مهم است. هر کدام از موتورهای برق، کار خاصی انجام می‌دهند. موتورهای AC به‌طور معمول در خانه استفاده می‌شوند و موتورهای DC برای کاربردهایی مناسبند که نیاز به کنترل دقیق دارند.

نصب و نگهداری

از نیازهای نصب و نگهداری موتور برق اطمینان حاصل کنید. آیا نیاز به فضای ویژه‌ای برای نصب دارد؟ چقدر نگهداری منظم نیاز دارد؟ برای اطلاع از نحوه نگهداری ژنراتورها می توانید مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

مشخصات فنی

مشخصات فنی موتور مانند سرعت، حداکثر توان، ولتاژ، جریان و میزان صدا را بررسی کنید. این مشخصات باید با نیازهای شما همخوانی داشته باشند.

اندازه و سازگاری

فضای موجود و زیرساختی که موتور در آن نصب خواهد شد را ارزیابی کنید. ابعاد موتور، گزینه‌های نصب و سازگاری الکتریکی با منبع برق را در نظر بگیرید.

راندمان و مصرف انرژی

به دنبال موتورهایی با بازده بالای انرژی باشید. موتورهای کم‌مصرف هم هزینه‌هایتان را کاهش می‌دهند، هم با محیط زیست سازگارتر هستند.

بودجه

برای خرید موتور برق بودجه تعیین کنید. قیمت‌های تولیدکنندگان مختلف را مقایسه کنید و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه را برگزینید.

ویژگی‌های ایمنی

بررسی کنید که موتور دارای ویژگی‌های ایمنی، مانند محافظت در برابر اضافه بار، حفاظت حرارتی و حفاظت از اتصال کوتاه باشد. این ویژگی‌ها، عملکردی ایمن را تضمین، و از موتور در برابر آسیب محافظت می‌کند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

از اهمیت گارانتی و خدمات پس از فروش اطمینان حاصل کنید. موتور برق یکی از تجهیزات مهم است و در صورت خرابی، به خدمات پس از فروش نیاز دارید.

مشاوره

در نهایت، اگر شما در خرید موتور برق تجربه کافی ندارید، نیاز است که از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. با رعایت این نکات، می‌توانید موتور برق مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کرده و خرید موفقی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تابلو برق دیزل ژنراتور و نحوه عملکرد آن ها را بشناسید

نکات مهم در خرید موتور برق مناسب برای خانه

چند نکته مهم در خرید موتور برق وجود دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، از خریدتان خشنود خواهید بود.

  1. حجم کار را محاسبه کنید و موتوری با اسب بخار یا کیلووات متناسب انتخاب کنید؛ نه کمتر و نه بیشتر از حد مورد نیاز.
  2. مطمئن شوید که موتور با فضای موجود، در تناسب، و با سامانه برق خانه شما سازگار است.
  3. به دنبال موتورهایی با راندمان بالا باشید که در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند و با سرعت و گشتاور مورد نیاز مطابقت دارند.
  4. درباره برندهای معتبر تحقیق کنید و دیدگاه خریداران را بخوانید.
  5. به چیزهایی مانند ضمانت‌نامه و پشتیبانی پس از فروش اهمیت دهید.

 

بهترین برندهای موتور برق
معرفی برندهای خوب موتور برق

بهترین برندهای موتورهای برق

با توجه به این که این وسیله در اکثر ساختمان های خانگی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد و تولید آن روز به روز در حال گسترش است، برندهای زیادی اقدام به ساخت و فروش این محصول نموده اند که از بهترین آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برند هیوندای

این شرکت تولیدی، از شناخته‌ شده ‌ترین سازندگان موتور برق در سطح جهان است که در کشور کره جنوبی فعالیت می کند. کیفیت محصولات تولید شده توسط این برند، علت شهرت جهانی آن محسوب می شود.

برند آب‌ب

Asea Brown Boveri یک برند مشهور جهانی است و طیفی گسترده از انواع موتور برق را برای کاربردهای مختلف ارائه می‌دهد. آن‌ها به فناوری پیشرفته، راندمان بالا و ساخت‌وساز قوی شناخته می‌شوند.

زیمنس

یک نام قابل اعتماد در صنعت موتور برق است. آن‌ها طیفی گوناگون از موتورهای برق را ارائه می‌دهند که به قابلیت اطمینان، بهره‌وری انرژی و ویژگی‌های نوآورانه شناخته شده‌اند.

برند لانسین

این شرکت چینی فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده است، اما در همین مدت زمان کوتاه توانسته، محصولات مرغوبی را روانه بازار کند و به این ترتیب سابقه درخشانی از خود به جای بگذارد.

برند هوندا المکس

محصولاتی که توسط این برند تولید می شوند توسط دو شرکت هوندا و المکس ساخته شده اند. این برند در کشور ژاپن فعالیت می کند و از پرفروش ترین مارک های موجود برای موتور برق در بازار است.

وگ

شرکت برزیلی WEG، یک تولید کننده پیشرو موتور برق است که به محصولات باکیفیت و حضور جهانی خود شناخته می‌شود.

بالدور الکتریک

بالدر که اکنون بخشی از گروه آب‌ب است، شهرت زیادی در تولید موتورهای برق قابل اعتماد دارد.

برند کوپ

شرکت کوپ که در کشور چین واقع شده است در حال حاضر اقدام به تولید با کیفیت ترین موتوربرق های خانگی و صنعتی نموده است و قیمت مناسب محصولات تولید شده توسط این شرکت توجه خریداران را به خود جلب نموده است.

تکو وستینگهاوس

TECO Westinghouse یک برند معتبر است که به دوام و عملکرد موتورهایش شناخته می‌شود. آن‌ها مجموعه گسترده‌ای از موتورها را برای کاربردهای صنعتی و تجاری ارائه می‌دهند.

برند کاما

 این شرکت نمایندگی های بسیاری در کشور ایران دارد و با تولید محصولات پربازده و باکیفیت توانسته است رضایت مشتریان خود را جذب نماید.

به یاد داشته باشید که این یک فهرست کامل نیست و برندهای معتبر بسیاری در بازار هستند. پیش از تصمیم‌گیری نهایی، تحقیق و مقایسه برندهای مختلف بر اساس نیازهای خاصتان ضروری است.

برای خرید و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

سخن پایانی

یکی از مهم ترین  وسایلی که لازم است در هر ساختمانی وجود داشته باشد موتور برق است. این وسیله می تواند در زمان های قطعی برق کمک قابل توجهی به تامین انرژی مورد نیاز برای وسایل الکترونیکی محسوب شود و از ایجاد خسارات مالی جلوگیری نموده و و از همه مهم تر این که، از نابود شدن اطلاعات حیاتی سرورها ممانعت به عمل بیاورد. این محصول در ابعاد مختلف و قدرت های گوناگون تولید می شود که در ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

 در نظر گرفتن یک برند مطمئن و پرسابقه برای خرید موتور برق دارای اهمیت فراوانی است و می تواند تضمین کننده یک خرید کامل و بدون نقص باشد. حال با خواندن این مقاله که درباره راهنمای خرید موتور برق بود، راحت تر می توانید برای خرید دستگاه مورد نظر خود اقدام کنید. شرکت پیشرو موتور پارسیان دیزل یکی از شرکت هایی است که در زمینه فروش ژنراتور برق، دیزل ژنراتور، موتورهای دیزلی و … فعالیت می کند و توانسته رضایت مشتریان را به خوبی جلب نماید. فقط کافی است از محصولات سایت دیدن کرده و با کارشناسان در تماس باشید.

پیشرو موتور پارسیان دیزل

سوالات متداول

  • سایز ژنراتور برق چگونه باید انتخاب شود؟
    سایز ژنراتور به مقدار بار مورد نیاز شما و نوع دستگاه هایی که قصد اتصال به آن را دارید، بستگی دارد.
  • چگونه از موتورهای برق نگهداری کنیم؟
    نگهداری دوره ای از موتورهای برقی شامل تغییر روغن، چک کردن فیلتر هوا و تعویض بوقلمون ها می شود. همچنین باید در مکان خشک و خنک نگهداری شوند.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و استعلام قیمت