مزایای برق اضطراری و اهمیت استفاده از آن

مزایای برق اضطراری

وجود یک منبع الکتریکی قابل اعتماد در دستگاه‌های مهم امری ضروری است. در اماکنی مانند بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها و ساختمان‌های بزرگ تجاری و مراکزی که سرویس‌های اینترنتی را تامین می‌کنند انرژی بدون قطعی حائز اهمیت است.ضرورت تامین برق این مراکز مهم در سطح جهانی باعث شده تا صنعت و تکنولوژی تولید مولدهای انرژی از جمله دیزل ژنراتور روز به روز رشد کند. مزایای برق اضطراری ؛ تامین 24 ساعته انرژِی و قابل اعتماد بودن در شرایط قطعی برق می باشد.

برق اضطراری، برقی است که با کمک دستگاه های مختلف هنگام قطعی؛ جایگزین برق ساختمان یا صنایع می شود و یک منبع مستقل به منظور تامین برق در صنایع بزرگ و کوچک می باشد.برای تامین برق مراکز مهم ابتدا باید  اطلاعاتی در مورد دستگاه های تامین کننده برق اضطراری داشته باشید تا با خرید دستگاه مناسب، بدون وقفه ای در تامین انرژی مورد نیاز به فعالیت های خود بپردازید.

در هنگام خرید دیزل ژنراتورها یا حتی دستگاه های تامین کننده برق علاوه بر قیمت باید به قدرت و توان آنها توجه داشته باشید. در ادامه مطلب به بررسی دستگاه های تامین انرژی برق و ضرورت استفاده از این دستگاه ها می پردازیم .

مزایای برق اضطراری

انواع سیستم‌های برق اضطراری

بسیاری از دستگاه‌هایی که درمراکز مهم استفاده می‌شوند به قطعی برق حساس هستند. بهترین گزینه برای پیشگیری از بروز مشکلات، اتصال تمامی دستگاه‌ها به سیستم‌های منبع تغذیه اضطراری می‌باشد. از مزایای برق اضطراری می‌توان به تامین برق بدون وقفه مراکز مختلف اشاره کرد که ولتاژ مورد نیاز را تولید می‌کنند. البته این سیستم ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

سیستم برق اضطراری با وقفه

این نوع از دستگاه‌ها قابلیت اتصال سریع مصرف کننده به منبع اضطراری را بعد از قطعی برق ندارند. زمان بین قطع برق اصلی تا آماده شدن منبع به اندازه‌ای است که باعث خاموش شدن دستگاه‌ها شده و فرآیند روشن شدن از سر گرفته می‌شود. مانند دیزل ژنراتور.

UPSیو پی اس

یو پی اس ها دستگاه‌هایی هستند که در صورت افت فشار یا قطعی، برق مورد نیاز را تامین می کنند. در واقع داخل یو پی اس یک باتری وجود دارد که انرژی برق داخل آن ذخیره شده و در صورت نیاز به دستگاه مورد نظر وارد می‌شود و برق آن را تامین می‌نماید.از مزایای برق اضطراری یو پی اس این است که دستگاه به صورت یک واسطه، برق شهری را دریافت کرده، آن را ذخیره می‌کند و پس از تثبیت و از بین بردن نویزها و تثبیت نوسان‌ها، آن را به دستگاه ‌های مورد نظر انتقال می‌دهد.

 اینورتربرق اضطراری

نوعی دستگاه الکتریکی  که تغذیه آن از طریق باتری ماشین می باشد. برق ولتاژ پایین را به ولتاژ بالاتری تبدیل می کند.

ژنراتور خورشیدی

پنل های خورشیدی هستند که در روزهای آفتابی انرژِ برق را تامین کرده و انرژی را ذخیره کنند.

توربین بادی

بوسیله توربین‌ها انرژی جنبشی باد را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. توربین‌های بزرگتر،جایگزین مناسبی برای برق شهری می باشند.

کاربرد برق اضطراری

کاربرد برق اضطراری

در صورت قطعی برق شبکه ژنراتور برق بصورت منبع تغذیه عمل می‌کند به خصوص در صنایعی که بسیار هستند و نباید قطعی برق صورت بگیرد،ژنراتورها می‌توانند از دستگاه‌ها در مواقع قطعی محافظت کنند. ژنراتورها در عرض چند ثانیه برق را وارد مدار می‌کنند و به عنوان یک منبع انرژی برق، پشتیبانی را انجام می‌دهند.

 به طور مثال در سیستم‌های مخابراتی که راه ارتباطی هر کشوری با سایر نقاط دنیا می‌باشد در تمامی کسب و کارها امری ضروری محسوب می شوند. تامین مولد برق این سازمانها در الویت اول قرار دارد تا این مراکز هرگز با قطعی برق مواجه نشوند.

از طرفی دیگر بیمارستان‌ها یکی از دیگر از مراکز حیاتی می‌باشند. حین عمل های جراحی، یا دستگاه‌های اکسیژن رسان برای بیماران بسیار حائز اهمیت است و اغلب این مراکز از سیستم های برق اضطراری استفاده می‌کنند.

واحد های اداری و صنعتی

در صنایع غذایی دستگاه‌های فریز و نگهداری از مواد غذایی وجود دارند که از فاسد شدن مواد غذایی تولید شده و یا مواد اولیه جلوگیری می‌کند. در صنایع کشاورزی هم برق بسیاری از دستگاه ها و تجهیزات از جمله تراکتور و… توسط موتورهای دیزل ژنراتور تامین می شود.

کاربرد دیزل ژنراتور در صنایع معادن

از مهمترین مزایای برق اضطراری استفاده از ژنراتورها در صنایع معادن می‌باشد. در این صنایع برای استخراج منابع طبیعی نظیر نقره و طلا از موتورهای دیزلی به صورت مداوم استفاده می کنند تا دستگاه های استخراج روشن بمانند.

استفاده از برق اضطراری در ساختمان ها و خانه ها

اپارتمان‌ها اغلب از آسانسورهایی با ضرفیت بالا استفاده می‌کنند و در صورت قطعی برق ممکن است سوانحی رخ بدهد. بهترین گزینه استفاده از دیزل ژنراتورها می‌باشد که در صورت قطعی برق آسانسورها همچنان روشن بوده و از خاموش شدن ناگهانی، اختلال در رفت و آمد و حبس شدن افراد در آسانسور پیشگیری کند.

مزایای برق اضطراری یا دیزل ژنراتور

مزایای استفاده از برق اضطراری یا دیزل ژنراتور

سیستم‌های تامین برق اضطراری همانطور که قبلا به آن‌ها اشاره کردیم کاربرد یکسان و ساختار متفاوتی دارند. مزایای برق اضطراری در صنایع و مشاغل مختلف را مورد بررسی قرار دادیم. در این قسمت به یکی از دستگاه‌های مهم تامین برق می پردازیم.دیزل ژنراتورها علاوه بر معایب، مزایای بسیاری هم دارند که با دانستن این مزایا شما می‌توانید انتخاب بهتری در خرید دستگاه تامین برق اضطراری داشته باشید. ازمزایای دیزل ژنراتورها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

نیاز به تعمیر کمتر نسبت به دیگر ژنراتور ها

تعمیر این دستگاه‌ها به نسبت ساده تر بوده و هزینه تعمیر پایینی هم دارند.

دوام وماندگاری بالا

تحمل و مقاومت این ژنراتورها در برابر فرسایش بسیار زیاد است و عمر طولانی تری دارند. از طرف دیگر نسبت به دیگر دستگاه های موجود از قطعات کمتری برای راه اندازی استفاده می شود و نگرانی بابت کاربراتور ها وجود ندارد.

ایمن بودن در ذخیره سوخت

گازوئیل احتمال انفجار کمتری نسبت به بنزین دارد و ماندگاری این نوع سوخت از بنزین بیشتر است.

پایین تر بودن هزینه سوخت مصرفی

سوخت ژنراتور های دیزلی (گازوئیلی) در مقایسه با دیگر انواع سوخت ها مانند بنزین دارای هزینه کمتری می باشد.

منبع تغذیه مداوم

در زمان قطعی برق این دستگاه‌ها با قدرت بالا و مدت زمان بیشتر تا زمان اتصال برق برای شما کار می کنند.

عملکرد حرارتی بالا

موتور های دیزلی به دلیل تراکم بالا می توانند راندمان حرارتی بیشتر وکارایی موثری داشته باشند.

خدمات و پشتیبانی مناسب

اغلب شرکت‌های تامین کننده این دستگاه‌ها پشتیبانی و خدمات بهتری دارند.

پایین بودن هزینه مصرفی

هزینه استفاده از گازوئیل نسبت به بنزین بسیار کمتر است و بدین جهت مقرون به صرفه می باشد.

 

برای خرید و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

 

جمع بندی

برای آن که بتوانید از دستگاه‌های تامین کننده برق مناسبی برای محیط کار و یا خانه خود استفاده نمایید باید در این خصوص اطلاعات کافی داشته باشید اطلاعاتی در مورد انواع این دستگاه‌ها، توان و قدرت آن و همچنین برندهای موجود در بازار بدست بیاورید.از آن جا که به دست آوردن چنین اطلاعات کاملی زمان زیادی می‌طلبد، می‌توانید با کارشناسان مربوطه شرکت پیشرو موتور پارسیان دیزل در این زمینه مشورت کنید. این شرکت سال‌ها در زمینه تامین و پشتیبانی دیزل‌ها فعالیت می کند.

سوالات متداول

  • برق اضطراری چیست؟

برق اضطراری، برقی است که با کمک دستگاه های مختلف هنگام قطعی؛ جایگزین برق ساختمان یا صنایع می شود و یک منبع مستقل به منظور تامین برق در صنایع بزرگ و کوچک می باشد.

  • برای خرید ژنراتور برق از چه طریقی میتوانیم اقدام نمایید؟

شرکت بازرگانی پیشرو موتور پارسیان دیزل با سال ها تجربه درامر تامین و پشتیبانی انواع دیزل ژنراتور محصولات خود را در بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ژنراتور برق با کارشناسان فروش ما با شماره 33940444-021 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و استعلام قیمت