نحوه انتخاب دیزل ژنراتور مناسب | روش تعیین ظرفیت ژنراتور

نحوه انتخاب دیزل ژنراتور مناسب

شاید دلیل خواندن این مقاله این باشد که از خود پرسیده اید ظرفیت دیزل ژنراتوری که نیاز دارم چقدر است؟ هدف کلی از نحوه انتخاب دیزل ژنراتور مناسب، تهیه تمام توان الکتریکی مورد نیاز شما برای ادامه کار تجارت یا سازمان خود با سرعت کامل است، حتی اگر شبکه برق محلی غیر قابل اعتماد باشد. این ممکن است به معنی تأمین انرژی کل امکانات شما باشد، ممکن است نگران خدمات تحت پوشش یک صفحه توزیع باشید. بدیهی است که شما به ظرفیتی برای ژنراتور نیاز دارید تا حداقل یا حداکثر مصرف تجهیزات مورد نیاز را نگه دارید. با این حال، صرف خرید دیزل ژنراتور با بیشترین ظرفیت هم گران است و هم ناکارآمد.

برای مشاهده لیست قیمت دیزل ژنراتور در پارسیان دیزل کلیک کنید.

 

نکات کلیدی در انتخاب دیزل ژنراتور بر اساس نیازهای شما

در صورت عدم دسترسی به شبکه سراسری برق یا هنگام قطعی این شبکه، ژنراتورهای دیزلی به عنوان یک راه‌حل قابل اعتماد وارد میدان می‌شوند. اما با وجود مدل‌ها و برند‌های گوناگون، هنگام کاوش در گزینه‌ها برای انتخاب دستگاه مد نظرتان، احساس غرق شدن در دریایی از تنوع به شما دست می‌دهد و در نهایت، چیزی جز سردرگمی به دست نخواهد آورد. اما اگر نکات زیر را که برای راهنمایی شما در فرایند تصمیم‌گیری نوشته‌ایم، رعایت کنید، بهترین گزینه را برای نیازهای خود پیدا خواهید کرد.

مطابقت دستگاه با نیازهای شما

این مهم‌ترین نکته است. با خواندن دفترچه راهنمای وسیله‌های خود، کاوش در اینترنت یا مشورت با یک برق‌کار خبره، تعیین کنید که در مجموع چند وات نیرو در ساعت مورد نیازتان است؛ سپس، ژنراتوری را انتخاب کنید که به مقدار نیاز شما یا بیشتر، توان خروجی بدهد.

هدف

هدف اصلی ژنراتور خود را مشخص کنید. برخی، ژنراتور را فقط به‌عنوان یک منبع برق اضطراری می‌خواهند. اگر در این گروه هستید، یک ژنراتور دیزلی آماده‌به‌کار بهترین گزینه‌تان است. این ژنراتورها به‌طور خودکار هنگام قطعی برق فعال می‌شوند و توان مورد نیاز شما را فراهم می‌کنند. برای مشاهده لیست قیمت ژنراتور برق در پارسیان دیزل کلیک کنید.

اما اگر از گروه دوم باشید و مکان شما فاقد یک شبکه قابل اعتماد است، ژنراتور را برای تولید دائم برق خواهید خواست؛ در این صورت بهترین گزینه‌تان ژنراتورهای برق اصلی است. آن‌ها برای کار مداوم ساخته شده‌اند و می‌توانند کل خانه، کسب‌وکار یا حتی تاسیسات صنعتی را روشن کنند.

مدت کار

مدت زمان کار ژنراتور را تعیین کنید. این در انتخاب شما تأثیر بسیار مهمی دارد. مدل‌های حمل‌پذیر، مخزن سوخت کوچکی دارند که هر چند ساعت یک بار نیازمند سوخت‌گیری است؛ اما ژنراتورهای ثابت می‌توانند با یک بار سوخت‌گیری، مدت‌زمان بسیار بیشتری کار کنند.

مشورت با برقکار

از یک برق‌کار خبره بخواهید محل کار شما را بررسی کند و حداکثر بار برق شما را تعیین کند. افسوس، این گامی است که اکثر مردم از آن رد می شوند، حتی اگر احتمالاً مهم‌ترین مرحله باشد. در بیشتر مراحل بعدی نحوه انجام این کار برای شما بیان شده است، اما واقعاً بهتر است یک متخصص را که دانش و تجربه کافی در این کار دارد انتخاب کنید.

قدرت مورد نیاز دیزل ژنراتور را تعیین کنید:

قدم بعدی نحوه انتخاب دیزل ژنراتور مناسب این است که ابتدا لیستی از تمام مواردی که باید از طریق پشتیبان تهیه شوند تهیه کنید. این فقط شامل تجهیزات اصلی شما نیست، بلکه باید شامل روشنایی، رایانه و لوازم رومیزی و هر آنچه در واقع برای انجام هر کار واقعی نیاز دارید باشد. اکنون به وات شروع و وات جریان برای هر یک توجه کنید.

بیشتر این مقادیر، یا در یک صفحه اطلاعاتی که باید روی هر دستگاه الکتریکی چسبانده شود، یا در دفترچه راهنمای دستگاه ذکر خواهد شد. اگر دیگر کتابچه‌های راهنمای مالک را ندارید، بسیاری از تولیدکنندگان pdf های رایگان کتابچه‌های راهنمای خود را بصورت آنلاین ارسال می کنند.

همه این مقادیر را به واحدهای مشابه تبدیل کنید؛ معمولاً kW یا kVA. شما می توانید آمپر  (‘Amps’) را نسبتا راحت به توان مفید تبدیل کنید. برای بارهای مقاومتی، شما به سادگی آمپراژ را در ولتاژ ضرب می کنید تا توان مفید را بدست آورید. برای بارهای واکنشی، از آمپر ضرب در ولت استفاده کنید و سپس نتیجه را در ضریب بار ضرب کنید تا وات را دریافت کنید. اگر هیچ یک از این موارد اصلاً منطقی نبود، شما واقعاً به یک برق‌کار یا متخصص دیگر احتیاج دارید.

به سادگی بزرگترین ستون اعداد را با هم جمع کنید و حداکثر مصرف برق را محاسبه کنید.

دیزل ژنراتور یا سایر ژنراتورهای پشتیبان را با درجه بندی حداقل 5٪ -10٪ بالاتر از نیازتان به برق انتخاب کنید.

حاشیه خطا و پاسخگویی به بارهای اضافی غیر منتظره بسیار حیاتی است. شما واقعاً نباید مدت زمان طولانی ژنراتورتان را با حداکثر ظرفیت ثابت خود راه‌اندازی کنید. این می تواند مانند رانندگی با پدال گاز تا انتها باشد؛ اکثر اتومبیل‌ها نمی توانند آن را برای مدت طولانی کنترل کنند و حتی اگر یک نوع گران قیمت هم باشد سریعتر فرسوده می شوند.

نحوه انتخاب دیزل ژنراتور مناسب با ظرفیت کمی بیشتر از نیاز شما مزایای زیر را دارد:

  • به دلیل بارگیری بیش از حد، ژنراتور خاموش نمی شود.
  • دیزل ژنراتور (و احتمالاً تجهیزات برقی) شما طولانی تر کار می‌کند و نیاز به تعمیرات کمتری دارد.
  • نگهداری از ژنراتور هزینه‌های پرخرج کمتری خواهد داشت و زمان کمتری نیز خواهد برد.
  • اپراتور‌ها یا پرسنل نگهداری شما ایمن تر خواهند بود.
  • زمینه را برای توسعه یا گسترش آینده فراهم می کند.

 

نحوه انتخاب دیزل ژنراتور
نحوه انتخاب دیزل ژنراتور

راهنمای انتخاب ظرفیت مناسب برای دیزل ژنراتور

انتخاب یک ژنراتور دیزلی با ظرفیت مناسب، بسیار مهم است. رعایت نکته‌های زیر شما را در این مرحله یاری می‌کند.

توان مورد نیاز همزمان لوازم و تجهیزات مورد نظر خود را بر حسب وات تعیین کنید؛ همچنین، احتمال افزایش این نیاز در آینده را نیز در نظر بگیرید. اگر پیش‌بینی اضافه‌شدن وسایل یا تجهیزات را دارید، انتخاب یک ژنراتور با ظرفیت کمی بالاتر از نیازهای فعلی شما، باعث انعطاف‌پذیری می‌شود و از نیاز به ارتقاء در آینده جلوگیری می‌کند.

تفاوت بین «رتبه توان مداوم» و «رتبه اوج توان» در یک ژنراتور را درک کنید. رتبه توان مداوم بیانگر توان پایداری است که یک ژنراتور می‌تواند برای دوره‌های طولانی ارائه دهد. اما رتبه اوج توان نشان‌دهنده بیشینه توان خروجی‌ای است که همان ژنراتور می‌تواند در مدت زمان کوتاه ارائه دهد. ژنراتوری با یک رتبه قدرت مداوم انتخاب کنید که کل نیازهای شما را برآورده می‌کند.

با رعایت دقیق این نکته‌های کلیدی، می‌توانید یک تصمیم آگاهانه بگیرید و دیزل ژنراتوری را انتخاب کنید که با نیازهای شما در هماهنگی کامل باشد و هر زمان که بیشترین نیاز را به آن داشتید، توانی قابل اتکا را برای شما فراهم کند.

مقایسه برندها و مدل‌های مختلف دیزل ژنراتورها

بازار دیزل ژنراتور دارای طیف گسترده‌ای از برندها و مدل‌ها است که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. وقتی می‌خواهید در این بازار کاوش کنید، به دنبال برند‌هایی با سابقه و اعتبار اثبات‌شده باشید.

هنگامی که چند برند خوب را شناسایی کردید، به مقایسه مدل‌های آنان بپردازید. ویژگی‌هایی مانند توان خروجی، مدت‌زمان کار با یک بار سوخت‌گیری، بهره‌وری سوخت، سطح سر و صدا، گارانتی و سایر ویژگی‌ها را بررسی کنید. فیلم‌ها و مقاله‌های اینترنتی می‌توانند ابزاری با ارزش برای جمع‌آوری اطلاعات و مقایسه مدل‌ها باشند. همچنین، مشاوره با یک فروشنده کارکشته دیزل ژنراتور می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

برای خرید و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

 

انتخاب بهترین فروشگاه فروش دیزل ژنراتور

بهترین فروشگاه برای انتخاب دیزل ژنراتور مناسب امری حیاتی است. برای یافتن منبع معتبر، نیاز است به این موارد توجـه کنید: ابتدا، اطمینان حاصل کنید که فروشگاه دارای تجربه و شهرت در زمینه ژنراتورهای دیزل دارد. همچنین، محصولات ارائه شده باید از برندهای معتبر و با کیفیت باشند.

در انتخاب فروشنده، اطلاع از خدمات پس از فروش مهم است؛ تضمین‌نامه، خدمات نگهداری و تعمیرات از جمله این خدمات هستند. قیمت و شرایط پرداخت نیز باید معقول باشند. اطلاعات تکنیکی محصولات، نظرات مشتریان، و گواهی‌نامه‌ها نیز می‌توانند در انتخاب بهترین فروشگاه کمک‌کننده باشند. در کل، یک فروشگاه با تاریخچه‌ای قوی، محصولات با کیفیت، و خدمات مطلوب می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خرید ژنراتور دیزل باشد.

جمع بندی

اگر  برای انتخاب دیزل ژنراتور مناسب پشتیبان با اندازه مناسب برای سازمان خود کمک بخواهید، با شماره های 02133940444 و 09391401950 تماس حاصل نمایید تا تیم حرفه ای پارسیان دیزل راهنمای شما باشند.

پیشروموتور پارسیان دیزل

سوالات متداول

  • چرا از ژنراتورهای دیزل برای تأمین برق استفاده می‌شود؟
    ژنراتورهای دیزل به دلیل بهره‌وری بالا، عمر طولانی، و قابلیت اجرای پایدار در شرایط بارگذاری متغیر به عنوان یک منبع قدرت معتبر در سیستم‌های تأمین برق شناخته می‌شوند.
  • چه عواملی برای انتخاب قدرت ژنراتور دیزل باید در نظر گرفتـه شود؟
    عواملی مانند توان تولید (کیلووات یا مگاوات)، بهره‌وری، سوخت مصرفی، ابعاد فیزیکی، سیستم خنک‌کننده، و نیاز به تجهیزات جانبی (مانند سیستم کنترل) از جمله عوامل مهم هستند.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و استعلام قیمت