جدول مصرف سوخت در دیزل ژنراتور و نکات مربوط به آن

میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتور

نمودارها، مصرف سوخت یک ژنراتور دیزلی را بر اساس اندازه ژنراتور و باری که در آن کار می کند، به صورت تقریبی نشان می دهند. این نمودارها، به عنوان مشخص کردن میزان مصرف سوخت یک دیزل ژنراتور در دستگاهی که مشغول کار است، در نظر گرفته شده اند، اما به دلیل عوامل مختلفی که می تواند میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتور را افزایش یا کاهش دهند، آمار دقیقی نیستند، اما، راه حل هایی برای کاهش مصرف سوخت در این دستگاه ها وجود دارد.

معرفی دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور برای تولید انرژی الکتریکی از موتورهای دیزلی استفاده می کند. این دستگاه می تواند به عنوان منبع تغذیه اضطراری در مواقع قطع برق یا در مکان هایی که هیچ ارتباطی با شبکه برق وجود ندارد استفاده شود. انواع دیزل ژنراتور در اندازه ها، مدل ها و طرح های مختلف وجود دارد و توسط شرکت های زیادی تولید می شوند.

بنابراین قبل از خرید دیزل ژنراتور، لازم است نیاز سیستم خود را بررسی کرده و دستگاهی متناسب با آن تهیه کنید تا با هزینه های بالای مصرف سوخت مواجه نشوید. در ادامه به بررسی مصرف سوخت در دیزل ژنراتور می پردازیم.

عوامل موثر بر میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور

عوامل تاثیرگذار بر میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتور

با افزایش روزافزون هزینه های انرژی و سوخت، همه ما به دنبال کاهش مصرف سوخت هستیم. مقدار سوختی که یک ژنراتور می سوزاند به اندازه ژنراتور بر حسب کیلووات، نوع سوخت، بار یا توان مصرفی و راندمان موتور بستگی دارد.

البته عوامل مختلفی تعیین کننده میزان مصرف سوخت درژنراتور هستند. اندازه ژنراتور تا حد زیادی بر میزان سوخت تأثیر می گذارد؛ زیرا ژنراتورهای بزرگ تر برای تأمین بار کامل به موتور بزرگتری نیاز دارند. با موتورهای بزرگ تر مصرف سوخت نیز بیشتر می شود.

هرچه انرژی بیشتری نیاز داشته باشید، ژنراتور شما هم سوخت بیشتری مصرف خواهد کرد. سعی کنید استفاده از ماشین آلات یا لوازم خانگی خود را کاهش دهید تا بار ژنراتور خود را پایین بیاورید. اگر اندازه ژنراتور برای بار یا انرژی مورد نیاز شما بسیار بزرگ است، می توانید یک دستگاه کوچک تر و کارآمدتر انتخاب کنید تا با مصرف سوخت کمتر، هزینه مصرف انرژی نیز کاهش یابد.

از سویی دیگر، دور موتور می تواند بر مصرف سوخت موثر باشد. با افزایش بسیار زیاد دور موتور در دیزل ژنراتورها، مصرف سوخت افزایش داشته و در مقابل، توان و گشتاور با کاهش روبرو خواهد شد. این موتورها، به جهت آنکه میزان سوخت کمی داشته و به سیستم احتراق جرقه زنی نیاز ندارند، موتورهای کاربردی و پرمصرف محسوب می شوند.

واحد مصرف سوخت یک دیزل ژنراتور

محاسبه هر لیتر مصرف سوخت در موتورهای دیزل ژنراتور، بر حسب هر اسب بخار در ساعت می باشد. هنگامی که دور این موتورها از 1000 دور در دقیقه افزایش می یابد، به تدریج، میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتور نیز کمتر خواهد شد. می توان پایین ترین مصرف سوخت را در دورهای موتور 1500 تا 1800 دور در دقیقه شاهد باشید. در این دیزل ژنراتورها می توان بیشترین توان و گشتاور موتور را بدست آورد.

روش های کاهش میزان مصرف در دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها به دلیل بهره وری انرژی و میزان خوب مصرف سوخت در دیزل ژنراتور، طول عمر بیشتر موتور و عملکرد باورنکردنی، محبوبیت پیدا می کنند. تقاضای آن ها در طول سال ها افزایش یافته است. این ژنراتورها در محیط های تجاری و مسکونی استفاده می شوند. می ‌توانید آن ‌ها را در خانه نصب کنید تا در زمان قطع برق انرژی لازم را تامین کنند.

همچنین می توانید در مجتمع ‌های تجاری مانند سایت ‌های ساختمانی، اماکن آموزشی، سایت ‌های معدن، مراکز دولتی و مشاغل تولیدی از آن ها استفاده کنید. با این حال، صرف نظر از محل استفاده، ممکن است به نکاتی برای صرفه جویی در مصرف سوخت و امکان ادامه عملیات بدون وقفه تولید برق، نیاز داشته باشید.

در زیر پنج راه برای کاهش مصرف سوخت ژنراتور آورده شده است:

سرویس منظم دیزل ژنراتور

تعمیر و نگهداری ژنراتور می تواند مصرف سوخت در دیزل ژنراتور را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. از این رو، شما باید متخصصانی را در نظر بگیرید تا ژنراتور را تعمیر کنند و هر گونه آسیبی که می تواند باعث عملکرد نامناسب آن ها شود را از بین برده و در نتیجه مصرف سوخت را افزایش دهند.

همچنین در صورت نیاز به تعویض، کارشناسان در خرید قطعات یدکی، راهنمایی های لازم را ارائه خواهند کرد. آن ها به شما کمک می کنند تا قطعات اصلی را از یک تامین کننده قابل اعتماد تهیه کنید تا از ساختار ژنراتور خود محافظت کنید. استفاده از لوازم یدکی تقلبی می تواند منجر به خسارات بیشتر و در نهایت افزایش مصرف سوخت شود.

حذف تجمع رسوبات کربن

وقتی گازوئیل در حین احتراق گرم می شود، معمولاً خاکستر پلیمر کربن تشکیل می شود. رسوبات کربن به اجزای مختلفی مانند انژکتور، سوپاپ و بالای پیستون متصل می شوند. به همین دلیل است که دیزل ژنراتورها معمولاً پس از مدتی شروع به انتشار دود سیاه می کنند.

تجمع رسوبات کربن روی موتور می تواند باعث استفاده بیش از حد در مصرف سوخت در دیزل ژنراتور شود؛ بنابراین، باید آن ها را به موقع تمیز کنید. توصیه می شود ژنراتور خود را با استفاده از مواد شوینده شیمیایی ملایم سرویس کنید. می توانید قطعات را با دست بشویید. همچنین پس از تمیزکردن باید روغن را تعویض کنید.

اگر نمی دانید که چگونه ژنراتور خود را تمیز کنید، باید دفترچه راهنمای سازنده دیزل ژنراتور را بررسی کنید؛ زیرا فرآیند سرویس و نگهداری در این بروشورها ثبت شده است. همچنین، می توانید برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

به حداقل رساندن استفاده از ژنراتور

به حداقل رساندن استفاده از ژنراتور

استفاده مکرر از ژنراتور باعث مصرف سوخت در دیزل ژنراتور را بالا می برد. این نکته احتمال دارد مشکل عمده ای برای مصرف کنندگان مسکونی نباشد. با این حال، اگر از ژنراتور خود برای مقاصد تجاری استفاده می کنید، باید یک منبع انرژی جایگزین مانند انرژی خورشیدی یا ژنراتورهای معکوس داشته باشید.

به عنوان مثال، شما می توانید از انرژی خورشیدی برای تامین برق وسایل کوچک استفاده کنید در حالی که از دیزل ژنراتور فقط برای تجهیزات سنگین بهره می برید. همچنین می توانید یک اینورتر بخرید تا در انجام برخی کارها به شما کمک کند. این نکته باعث افزایش طول عمر دیزل ژنراتور می شود.

عدم بارگذاری بیش از حد ژنراتور

بارگذاری بیش از حد ژنراتور به معنای نیاز بیشتر به برق است و در نتیجه مصرف انرژی بیشتر می شود. همچنین، این مساله می تواند باعث شود که ژنراتور شما سخت تر از حد معمول کار کند و مصرف سوخت را افزایش می دهد.

برای جلوگیری از عملکرد نامناسب دستگاه، قبل از خرید ژنراتور از یک متخصص کمک بگیرید. کارشناسان ما نیازهای انرژی شما را اندازه گیری می کنند و به شما کمک خواهند کرد ژنراتوری را انتخاب نمایید تا بتواند به طور موثر تمام وسایل برقی شما را تغذیه کند. بدین ترتیب، نیازی نیست تا بار اضافه ای بر ژنراتور خود تحمیل کنید.

از سویی دیگر، کم بار کردن ژنراتور باعث مصرف سوخت در دیزل ژنراتور بالا می رود. اگر دیزل ژنراتور را با بار کمتر از 50 درصد راه اندازی کنید، موتور دستگاه، به موقع به حداکثر دمای کار خود نخواهد رسید؛ بنابراین، ژنراتور برای عملکرد مناسب خود با مشکل مواجه خواهد شد و در نتیجه مصرف سوخت بیشتر می شود. این موضوع همچنین می تواند طول عمر ژنراتور را کاهش دهد.

حفظ دمای صحیح مایع خنک کننده

دیزل ژنراتورها از آب به عنوان خنک کننده برای عملکرد کارآمد استفاده می کنند. دمای آب باید درست باشد تا ژنراتور موتور خنک شود. اگر این طور نباشد، می تواند باعث احتراق ناقص شده و مصرف سوخت را افزایش دهد.

 

برای خرید و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

 

جمع بندی

توجه داشته باشید این استراتژی ها و نکات می تواند به کاهش مصرف سوخت در ژنراتورهای دیزلی شما کمک کند. پایین آوردن میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتور می تواند یکی از نکات مهم در استفاده  از این دستگاه و افزایش طول عمر آن باشد.

سوالات متداول

  • چه روش هایی برای کاهش میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتور وجود دارد؟

به منظور کاهش میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور میتوانید از روش هایی همچون سرویس منظم دیزل ژنراتور،حذف تجمع رسوبات کربن،به حداقل رساندن استفاده از ژنراتور،عدم بارگذاری بیش از حد ژنراتور و … استفاده کرد.

  • برای خرید دیزل ژنراتور از چه طریقی میتوانیم اقدام نماییم؟

شرکت پیشرو موتور پارسیان دیزل ارائه دهنده انواع دیزل ژنراتورها در قدرت های مختلف میباشد که دستگاه های خود را در بهترین کیفیت در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است.برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما با شماره 33940444-021 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و استعلام قیمت